marketing pojęcia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 2184
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
marketing pojęcia - strona 1

Fragment notatki:

Znajdziecie tutaj definicje, które wyjaśnia Wam co kryje się pod pojęciami: produkt, cena, dystrybucja, promocja w odniesieniu do marketingu mix.
I . Marketing mix - kompozycja marketingowa. Są to elementy marketingu, które firma może świadomie i umiejętnie wykorzystywać dla zwiększenia popytu na swój produkt. II. Narzędzia marketingu mix to: - PRODUKT (product)- podstawowe właściwości produktu, marka, opakowanie, usługi związane z produktem. - CENA (price)- cena podstawowa, rabaty, warunki płatności, kredyty - DYSTRYBUCJA (place)- przesuwanie produktu od producenta do finalnego odbiorcy - PROMOCJA (promotion)- wszelkie sposoby komunikowania się z odbiorcami PRODUKT Produktem w ujeciu marketingowym jest każda rzecz, usługa materialne lub niematerialna, idea, symbol a nawet osoba. Produktem może być tez miasto, region, program partii politycznej. Produkty maja wartości uzytkowe tzn. posiadają zdolność zaspokajania potrzeb nabywców a, w związku z tym mogą liczyc na zapotrzebowanie ze strony kupujących, a także mogą być im przekazywane na zasadach transakcji rynkowych transakcji wymiennych. CENA Jest to określenie wartości produktu w ujęciu monetarnym, jest to ilość pieniędzy jaka musi zapłacić nabywca za prawo do posiadania lub uzytkowania produktu. Nabywca dysponuje siła nabywczą, które jest wymieniana na produkt dając zadowolenie użyteczności. Siła nabywcza zeleży od dochodu, możliwości uzyskania kredytu, zamożności i obciążenia spłatą kredytu. DYSTRYBUCJA Rozumiana jest jako zespół ogniw uczestniczących w doprowadzeniu do finalnych nabywców ofert rynkowych(produktów, usług lub zestawów typu produkt+usługa) wraz z niezbędnymi do ich sprzedawania strumieniami informacyjnymi, negocjacyjnymi, pieniężnymi i formalno-prawnymi. PROMOCJA Jest to system komunikowania się z rynkiem docelowym i pozostałymi podmiotami, które mogą mieć wpływ na działalność firmy. System komunikacji marketingowej tzw. mieszanka promocyjna obejmuje: -reklamę -propagandę marketingową(public relations i publicity) -promocje

I . Marketing mix - kompozycja marketingowa. Są to elementy marketingu, które firma może świadomie i umiejętnie wykorzystywać dla zwiększenia popytu na swój produkt.
II. Narzędzia marketingu mix to:
- PRODUKT (product)- podstawowe właściwości produktu, marka, opakowanie, usługi związane z produktem.
- CENA (price)- cena podstawowa, rabaty, warunki płatności, kredyty
- DYSTRYBUCJA (place)- przesuwanie produktu od producenta do finalnego odbiorcy - PROMOCJA (promotion)- wszelkie sposoby komunikowania się z odbiorcami
PRODUKT
Produktem w ujeciu marketingowym jest każda rzecz, usługa materialne lub niematerialna, idea, symbol a nawet osoba. Produktem może być tez miasto, region, program partii politycznej. Produkty maja wartości uzytkowe tzn. posiadają zdolność zaspokajania potrzeb nabywców a, w związku z tym mogą liczyc na zapotrzebowanie ze strony kupujących, a także mogą być im przekazywane na zasadach transakcji rynkowych transakcji wymiennych.
CENA
Jest to określenie wartości produktu w ujęciu monetarnym, jest to ilość pieniędzy jaka musi zapłacić nabywca za prawo do posiadania lub uzytkowania produktu. Nabywca dysponuje siła nabywczą, które jest wymieniana na produkt dając zadowolenie użyteczności. Siła nabywcza zeleży od dochodu, możliwości uzyskania kredytu, zamożności i obciążenia spłatą kredytu.
DYSTRYBUCJA
Rozumiana jest jako zespół ogniw uczestniczących w doprowadzeniu do finalnych nabywców ofert rynkowych(produktów, usług lub ze

(…)


Jest to system komunikowania się z rynkiem docelowym i pozostałymi podmiotami, które mogą mieć wpływ na działalność firmy. System komunikacji marketingowej tzw. mieszanka promocyjna obejmuje:
-reklamę
-propagandę marketingową(public relations i publicity)
-promocje sprzedazy (zwana promocja uzupełniajacą)
-sprzedaz osobista
-marketing bezpośredni(wykorzystywanie listów, telefonów itd.) III. MARKETING MIX WERSJA…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz