Wykład o marketingu, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1701
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład o marketingu, sem IV - strona 1 Wykład o marketingu, sem IV - strona 2 Wykład o marketingu, sem IV - strona 3

Fragment notatki:

Marketing mix (mieszanka marketingowa)
Istota marketingu mix
P.Kotler - Marketing mix jest zbiorem narzedzi marketingowych które przedsiebiorstwo stosuje w celu realizacji zamierzonych celów marketingowych na docelowym rynku działania.
P. Ciereszko - Marketing mix jest zespołem czynników na które jednostka organizacyjna ma wpływ, które kształtują organizacja ma wpływ, które kształtuje i za pomocą których chce oddziaływać na rynek.
J. Dietl - Marketing mix obejmuje zbiór środków, którymi przedsiebiorstwo lub inne instytucje może równocześnie oddziałowywać na rynek docelowy
P. Dwojecki - Marketing mix to podstawowe instrumenty dzieki którym możliwe jest realizacja wybranego kierunku działań strategicznych.
Mc Carthy (1960) "4P"
- produkt (product)
- cena (price)
-miejsce (place)
-promocja (promotion)
-Produkt obejmuje cechy jakości, opakowanie markę serwis gwarancję i zwroty cykl życia produktów
-Cena obejmuje cenniki rabaty warunki kredytowe okresy płatności
-Dystrybucja obejmuje lokalizacje kanały dystrybucji gospodarkę magazynową i transportową zasięgi terytorialne sprzedaży
-Promocja obejmuje reklama sprzedaż osobistą promocje sprzedaży public relations
Willion Lazer: Eugene Kelly ( 1962) 3 czynniki
-mix produkcji
-mix dystrybucji
-mix komunikacji
Neli Borden (1964) 12 elementy
-planowanie
-cena
-marka
-produkt
-kanały dystrybucji
-sprzedaż osobista
-reklama
-promocja
-opakowanie
-wystawy
-usługi
-analiza informacji
Marketing-mix wg koncepcji McCarthy'ego
"4P" traktowana w usługach jako wygodną i uniwersalną koncepcje planowania strategii marketingowych (lata50e)
-Wraz z dynamicznym rozwojem sektora usług pomijanie unikalnych cech osłabiło skuteczność realizowanych działań marketingowych
-koniecznością okazała się rozbudowa tradycyjnego marketingu - mix o dodatkowe elementy (5P,7P,8P)
BH.BOOMS M.J.Bitner 1981
DW Cowell 1984
do 4P dodał 3P
-ludzie (people)
-fizyczne świadectwo (physical evidence)
-proces (process)
koncepcja 4P odpowiada koncepcji 4C z punku widzenia nabywcy
Produkt z punktu widzenia nabywcy jest to korzyść
Cena z punku widzenia nabywcy jest to korzyść
Dystrybucja z punktu widzenia nabywcy komfort
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz