Koncepcja marketingu - wykład, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Koncepcja marketingu - wykład, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

KONCEPCJA MARKETINGU MIX
Twórcą koncepcji marketingu był N. Borden, który w 1964 roku stworzył 12-elementową mieszankę instrumentów marketingowych. Została ona następnie zmodyfikowana w 1969 roku przez J.E. McCarthy'ego, który ograniczył liczbę instrumentów marketingowych do 4 i jest on autorem najbardziej znanej obecnie mieszanki marketingowej, określanej symbolem 4P: Price - cena
Product - produkt
Policy of distribution (dawniej Place) - dystrybucja
Policy of promotion - promocje.
Te same instrumenty z punktu widzenia nabywcy określa się mianem koncepcji 4C (4K):
Cena to koszt (cost)
Produkt to korzyść (cash)
Dystrybucja to komfort (comfort)
Promocja to komunikowanie się (communication).
W odniesieniu się do usług mieszanka marketingowa składa się dodatkowo z trzech instrumentów, tworząc tzw. 7P:
personel;
proces;
materialne dowody świadczenia usług (proff - dowód).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz