Zasady koncepcji marketingowej Koncepcja marketingowa czy inaczej orientacja marketingowa opiera się według Ph. Kotlera na czterech zasadach (filarach): rynku docelowym potrzebach klienta marketingu skoordynowanym rentowności (zyskowności) Borden wyróżnił aż 12 instrumentów mieszanki marketingowej: planowanie, cena, marka, produkt, opakowanie, kanały dystrybucji, sprzedaż osobista, reklama, promocja, wystawy, usługi , badania.
Prezentowany marketing-mix to punkt widzenia producenta. Natomiast coraz szerzej popularyzowany jest zestaw marketingowy z punktu widzenia konsumenta - tzw. 4C (ang. consumer value, cost, communication, convenience), co w języku polskim odpowiada 4K (korzyść dla konsumenta, koszt, komfort zakupu, komunikowanie). Rentowność oznacza zaspokajanie potrzeb klientów w sposób opłacalny dla firmy. Celem firm prywatnych jest zysk.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)