Wykład -istota Marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1827
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład -istota Marketingu  - strona 1 Wykład -istota Marketingu  - strona 2

Fragment notatki:

Wykład 1
Literatura:
„Podstawy Marketingu” J.Altkorn
„Podstawy Marketingu” Prof. L.Garbarski, Rutkowski, Wrzosek
„Marketing” Kotler
Istota Marketingu Marketing Jest procesem społ-gosp mającym na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie go poprzez kreowanie podaży, przekazywanie informacji nabywcom, dostarczenie wytworzonych dóbr w odpowiednim miejscu i czasie, a także ich zrealizowanie. (R.Głowacki) Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu jednostki i grupy uzyskują to, czego potrzebują i pragną, przez tworzenie oraz wzajemną wymianę produktów i wartości (Ph.Kotler) Marketing jest procesem planowania i urzeczywistniania koncepcji, cen, promocji oraz dystrybucji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany satysfakcjonującej jednostki i organizacje. (Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu - AMA) Marketing jest nowoczesną koncepcją kierowania rynkiem:
„Koncepcja marketingu polega na dostosowaniu działalności przedsiębiorstwa do potrzeb (popytu) nabywców, przy czym chodzi tutaj nie tylko o potrzeby aktualnie przejawiające się, ale przede wszystkim o potrzeby przyszłe”. Głowacki
Marketing jest jedną z najważniejszych dziedzin wyspecjalizowanego zarządzania, realizowanego zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym, przy uwzględnieniu pełnego zakresu typowych funkcji zarządzania.
Instrumenty marketingu:
-Marketing-mix
Klasyczne ujęcie instrumentów marketingowych obejmuje cztery elementy-4P:
Produkt (product)
Cena (price)
Dystrybucja (place)
Promocja (promotion)
Jeśli na rynku usług występuje 5 elementów instrumentów marketingowych - 4P+personel
Produkt obejmuje Planowanie produktu
Cykl życia produktu
Kształtowanie strategii produktu
Nadawanie marki produktom
Kształtowanie strategii marki
Cena obejmuje:
Ustalenie struktury ceny
Różnicowanie strategii cenowych w poszczególnych fazach rozwoju rynku
Tworzenie trzech podstawowych strategii cen
Dystrybucja obejmuje:
Określenie systemu powiązań w kanale dystrybucji
Ustalanie strategii dystrybucyjnych Logistykę dystrybucyjna
Promocja obejmuje:
Określenie celów promocji
Strategii promocyjnych
Instrumenty promocji Ocenę skuteczności i efektywności działań promocyjnych
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz