To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
FORMY REKLAMY
ZALETY
WADY
TELEWIZYJNA
• Możliwość dotarcia do dużej grupy widzów • Możliwość pokazania produktu i emocji, jakie budzi • Bardzo duży zasięg • Duży wpływ na zakup
• Wysoki koszt dotarcia do grupy docelowej • Nietrwałość przekazu • Zmęczenie reklamami TV.
PRASOWA
• Stała grupa odbiorców • Długa żywotność • Duża wiarygodność i prestiż w opinii czytelnika
• Brak możliwość pokazania funkcji produktu • Brak dźwięku, który jest istotny w przekazie emocjonalnym
RADIOWA
• Dobrze odbierana przez klientów `mniej natrętna' • Tania, osobista, trafia do wyobrażenia słuchacza.
• Ulotność informacji • Operowanie wyłącznie dźwiękiem
ZEWNĘTRZNA
• Duża zauważalność przez potencjalnych klientów • Niski koszt wykonania • Duża trwałość reklamy
Wysokie koszty wykupienia miejsca prezentacji reklamy
Brak możliwości przekazania pełnej informacji o produkcie
W INTERNECIE
Łatwa do Opracowania
Tania
Ma duży zasięg
Niełatwe dotarcie do grupy docelowej odbiorców.
Promocja dodatkowa (sprzedaży) - obejmuje zespół instrumentów tworzących dodatkowe bodźce o charakterze ekonomicznym lub psychologicznym, które zwiększają atrakcyjność produktu dla nabywcy i jego skłonność do zakupu.
Cele wobec instrumentów: zachęcanie do zakupów większych ilości produktów, wypróbowania produktu, przyciągania nowych klientów.
Cele wobec detalistów: nakłanianie do sprzedaży nowych produktów, pozyskiwanie do współpracy kolejnych detalistów, budowanie ich lojalności wobec marki.
Promocja dodatkowa (sprzedaży) obejmuje:
Bezpłatne próbki towaru podczas wprowadzania nowego produktu, nowej marki na rynek (wysyłane pocztą, rozdawane w sklepie, na ulicy, wklejane do czasopism).
Kupony - klient płaci niższą cenę o wartość przedłożonego kuponu (umieszczane w prasie, dołączane do towarów, wysyłane pocztą).
Oferty refundowane podczas sprzedaży drogich produktów (przesyłanie dowodu zakupu i otrzymanie zwrotu części gotówki), ich celem jest odciągnięcie klientów od konkurentów,
Premie to upominki rzeczowe, rozdawane klientom z tytułu zakupu promowanego produktu,
Obniżki cen silnie motywują do zakupów (obniżki w wysokości 15- 20 % ceny są najbardziej skuteczne), obniża się cenę na opakowaniu, stosuje się większe opakowania za taką samą cenę, opakowania z dodatkowymi towarami,
Nagrody za lojalność określane w programach lojalnościowych dla klientów,
(…)
… dywersyfikacja produktu (rozszerzenie linii, asortymentu produktów, itp.)
Model oddziaływani na klienta AIDA (pomocny w określaniu celów promocji, oceny efektów jej oddziaływania):
zwrócić uwagę (Attention) na produkt, przedsiębiorstwo, markę,
zainteresować (Interest) produktem, przedsiębiorstwem, marką,
wywołać pragnienie (Desire), chęć zakupu,
pobudzić działanie (Action) zakupu.
(zaoferowanie cen promocyjnych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)