KONKURENCJA Konkurencja (z łaciny concurrentia - współzawodnictwo) proces, w którym uczestnicy rynku dążą do realizacji swoich interesów poprzez przedstawienie jak najkorzystniejszej oferty, w skład której wchodzi nie tylko cena, ale także np. jakość wyrobu, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Kupujący konkurują, chcąc zdobyć ograniczoną ilość dobra na rynku, natomiast sprzedający walczą o pieniądze kupujących. Konkurencja sprzyja upowszechnianiu się i rozwojowi orientacji marketingowej i występuje jako czynnik sprawczy stosowania narzędzi marketingu przez uczestników rynku. Konkurencja między sprzedawcami może przybierać różne formy. Uwzględniając kryterium stopnia doskonałości konkurencji można wyróżnić: -konkurencję doskonałą -konkurencję niedoskonałą Mechanizm konkurencji jest oparty na takim postępowaniu podmiotów, które zmierza do: -wyróżnienia się na tle sprzedawców działających na rynku (konkurentów), -uzyskania akceptacji tego wyróżnienia przez nabywców. Podstawą wyróżniania się sprzedawców na tle konkurentów są stosowane przez nich instrumenty konkurencji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)