Identyfikacja konkurencji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1239
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Identyfikacja konkurencji - strona 1

Fragment notatki:

IDENTYFIKACJA KONKURENCJI Konkurencja jest ściśle związana ze strukturą podmiotową i przedmiotową rynku. Występuje wówczas gdy - kontakty nawiązywane są przez niezależne i samodzielne podmioty gospodarcze -realizacja celów ekonomicznych przez określony podmiot (sprzedawcę) napotyka ograniczenia (np. formalno-prawne, ekonomiczne itp. -na rynku funkcjonuje minimum 2 sprzedawców wykazujących sprzeczność interesów Identyfikacja konkurencji przedsiębiorstwa - W oparciu o stopień substytucyjności produktu można wyróżnić cztery rodzaje konkurencji: - w ramach marki: to inne przedsiębiorstwa oferujące zbliżony produkt i serwis dla tych samych klientów i po tej samej cenie - w ramach gałęzi: to grupa firm oferujących produkt lub pewną grupę produktów wzajemnie substytucyjnych - w ramach formy produktów: wszystkie firmy, których wyroby służą temu samemu celowi - ogólna konkurencja: wszystkie firmy z którymi konkuruje Bardziej szczegółowo można określić konkurentów ze względu na gałąź i z punktu widzenia rynku. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz