Linie produktowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 875
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Linie produktowe - omówienie - strona 1 Linie produktowe - omówienie - strona 2 Linie produktowe - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

LINIE PRODUKTKOWE
Produkty jednorodne, zaspokajające te same (podobne) potrzeby
Dylemat przedsiębiorstwa: czy głęboko? Czy szeroko?
By odnieść sukces należy specjalizować się w jednej dziedzinie, ograniczyć asortyment.
Nie rozszerzać swej działalności, raczej trzymać się jednej linii dla profesjonalizacji; raczej nie pogłębiać bo można ponieść ryzyko. Jeżeli produkt jest głęboko zakorzeniony w umysłach konsumentów. Niektórzy działają na kilku rynkach w obawie by nie być wypartym przez innych, ale to jest złudzenie. druckr jeżeli możemy zrobić analizę i ustalić dlaczego produkt nie odniósł sukcesu, i usunąć te czynniki, to można wprowadzić taki produkt jeszcze raz, ale tylko jeden, pośród wszystkich nowych produktów.
Trzeba starać się o to, aby być pierwszym w umyśle nabywców (a nie tylko pierwszym fizycznie)
Lepiej być pierwszym niż lepszym  prawo marketingowe.
POZYZJONOWANIE (plasowanie) PRODUKTU (marki)
Pozycjonowanie to kluczowa czynność z działalności marketingowej. To proces kształtowania marki produktu. Naszym zadaniem jest umieszczenie naszego produktu na rynku, wyróżnienie naszej marki.
Identyfikacja sytuacji opiera się na wybranym segmencie rynku. Analizę przeprowadza się w taki sposób, aby doprowadzić do budowy mapy percepcji.
Określić należy najistotniejsze cechy (wartości) jakimi kierują się klienci w procesie podejmowania decyzji zakupu danego rodzaju produktu.
Dokonujemy tej prezentacji w dwóch wymiarach.
I Zajęcie określonej pozycji w świadomości klienta (istnieją w świadomości klienta pewne skojarzenia z markami)
II Określenie naszej pozycji i ewentualnie dokonanie repozycjonowania naszej marki
Ustalenie co jest najistotniejsze (jakie wartości)
Pomocnicza może być analiza profilu produktu
Profil produktu - ma charakter bardziej techniczny. Bierzemy pod uwagę zestaw cech charakteryzujących produkt.
Przykład dla odkurzacza
Cechy produktu
M 1
2
3
4
5
6 D
Hałas
Ciężar
Moc ssania
Poziom filtracji
*
*
*
*
*
*
*
*
* dane dla produktu naszego największego konkurenta

(…)

… określoną cechę właściwą dla każdego rodzaju produktu (np. Volvo - nasz samochód jest niezawodny); zawłaszczenie pozycji konkurencyjnej w zakresie jednej cechy rodzajowej.
wyróżniająca - poszukiwanie pozycji marki tak, aby pozycjonowana cecha wyróżniała się na tle innych marek. Należy przekonać klienta, że nasz produkt dostarcza mu takich, a nie innych korzyści, innych niż konkurencja. Jeżeli klient…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz