opracowanie zagadnień - omówienie - ryzyko konsumenta

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 441
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
opracowanie zagadnień - omówienie - ryzyko konsumenta - strona 1 opracowanie zagadnień - omówienie - ryzyko konsumenta - strona 2 opracowanie zagadnień - omówienie - ryzyko konsumenta - strona 3

Fragment notatki:

1. jakie ryzyka dostrzega konsument.
-ekonomiczne (czy produkt jest rzeczywiście tyle wart ile trzeba za niego zapłacić?)
-funkcjonalne (czy produkt będzie spełniał swoje zadanie?)
-fizyczne (czy ten produkt jest bezpieczny dla mnie i środowiska?)
-związane ze strata czasu
-przy nabywaniu produktu (ile będę musiał przeznaczyć czasu na zakup produktu?)
-podczas funkcjonowania produktu (czy nie stracę go więcej z powodu awarii produktu?)
-społeczne (czy bliskie otoczenie zaakceptuje mój wybór?)
-psychologiczne (czy posiadanie tego produktu da mi satysfakcję?, czy wzbudzi on podziw otoczenia?)
2. jakie funkcje pełni opakowanie produktu.
-ochronna
-gwarancyjna(gwarantuje, że klient otrzyma produkt w nienaruszonej postaci)
-logistyczna (powinno ułatwiać transport i magazynowanie produktu)
-wystawiennicza
-jednostka sprzedaży (mat. Sypkie, drobne, płyny)
-zwiększenie wartości użytkowej produktu (np. aplikatory)
-informacyjna (identyfikacja produktu, informacje o produkcie)
-promocyjna(szczególnie w produktach powszednich)
3. jaka jest klasyfikacja produktów wg klienta (czy coś w tym stylu).
-powszednie (nabywane przez klienta przy możliwie najmniejszym wysiłku, codziennie, rutynowo)
-podstawowe (świadomość ich nabycia jest znana dużo wcześniej od zakupu)
-impulsywne (w wyniku uświadomienia sobie potrzeby posiadania) Nagłej potrzeby (nabywane w nieprzewidzianych sytuacjach
-wybieralne (produkty trwałego użytku o znacznej wartości)
-luksusowe (dla klienta przedstawiają wysoką wartość użytkową)
-niepostrzegane (klienci ich nie znają lub też nie rozważają ich zakupu)
4. czym różni się rynek B2B od konsumenckiego.
- rynek konsumencki- cena gra rolę pozycjonującą
-rynek bussines to bussines- nie koniecznie
5. klasyfikacja klientów ze względu akceptacji innowacji
-osoby innowacyjne (dobrze wykształcone, o dobrych zarobkach, niezależne od środowiska, chłonni informacji, postrzegani jako ekstrawaganci)
-wcześni naśladowcy (dobrze wykształceni, o dobrych zarobkach, chłonni informacji, relatywnie szybko chwytają nowości, ale są bardziej wrośnięci w środowisko: „pionierzy społeczeństwa”, liderzy środowisk)
-wczesna większość naśladowcza (wykształcenie średnie, wyższe, średnio zarabiający naśladowcy grup liderów)
-późna większość naśladowcza (gorzej wykształceni, gorzej zarabiający)
Maruderzy (osoby które jako ostatnie akceptują produkt, osoby o niskim wykształceniu, osoby starsze)

(…)

… przy zdobywaniu rynków zagranicznych, problem kwestii:
- spełnienia oczekiwań- nie wprowadzać produktu, który nie odpowiada normom, przyzwyczajeniom kulturowym
-sposób komunikacji
Istotny wpływ subkultur, czynniki takie jak narodowość, religia.
- warstwy społeczne (pochodna utrwalonej struktury dochodowej, wpływ pozycji społecznej zmusza klienta do konkretnego działania)
-grupa odniesienia (większość ludzi…
… (osoby które jako ostatnie akceptują produkt, osoby o niskim wykształceniu, osoby starsze) 14. Przedstaw składniku brie fu
-wprowadzenie
-charakterystyka marki
-fizyczna charakterystyka produktu
-emocjonalna charakterystyka produktu
-pozycja marki na rynku
-analiza konkurencji
-kto ją tworzy
-jak jest postrzegana
-czym się różni
-sposoby zakupu przez klientów
-miejsce
-czas
-kryterium wyboru…
… decyzji w kupowaniu
-uświadomienie potrzeby
-rozpoznanie sposobu zaspokojenia potrzeby
-ocena alternatyw wyboru
-zakup
-ocena zakupu
7. sześciokąt Kapferera
8 .zalety i wady reklamy radiowej.
Zalety:
- wysoka selektywność demograficzna i geograficzna
-niski koszt dotarcia
- niski koszt produkcji
- krótkie terminy realizacji
-duże możliwości kreacyjne
-przyciąganie uwagi w godzinach gdy inne media…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz