Produkt - element marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Produkt - element marketingu - strona 1 Produkt - element marketingu - strona 2

Fragment notatki:

Produkt - element marketingu mix
Towar, usługa lub pomysł zawierający określony zestaw materialnych i niematerialnych cech, które zaspakajają potrzeby klientów, otrzymywany w zamian za pieniądze lub inną jednostkę wartości.
Atrybuty materialne obejmują cechy fizyczne, takie jak kolor lub poziom słodkości.
Na atrybuty niematerialne składają się obiektywne i subiektywne odczucia np. lepsze zdrowie lub większe bogactwo.
Produkt to zbiór korzyści dla nabywcy, postrzegany przez niego jako oferta koszyka korzyści.
Kupujący kierują się przy wyborze produktu cechą lub kilkoma cechami tworzącymi tzw. rdzeń produktu czyli korzyść wiodącą.
30.10.2008
*Rdzeń produktu - podstawowa korzyść
*Produkt rzeczywisty - podstawowa korzyść z określonym minimum związanych z nią oczekiwań, które muszą być spełnione
*Produkt poszerzony - narzędzie różnicowania
*produkt potencjalny - wszystkie potencjalne cechy i korzyści, które uzyska klient po zakupie produktu
Asortyment produktu Asortyment - grupa produktów, które są ze sobą ściśle powiązane
*zaspokajają określony zestaw potrzeb
*stosowane razem
*sprzedawane tej samej grupie konsumentów
*rozprowadzane za pośrednictwem tych samych kanałów dystrybucji
*mieszczą się w tym samym (lub zbliżonym) przedziale cenowym
*Pozycja asortymentowa - konkretny produkt określony przez rodzaj, wielkość lub cenę
*Szerokość asortymentu - liczba oferowanych grup asortymentowych
*Głębokość asortymentu - liczba pozycji w asortymencie
Asortyment płytki (sklepy dyskontowe)
Asortyment głęboki (sklepy specjalistyczne)
Nowy produkt *Nowość w porównaniu z istniejącymi produktami (różnice w stosunku do istniejącego produktu pod względem funkcjonowania)
*Nowość w kategoriach prawnych (okres obecności produktu na rynku)
*Nowość z punktu widzenia przedsiębiorstwa
*Nowość z punktu widzenia klienta
Czas:
Pionierzy - 2,59% - przedsiębiorczy, z wyższym wykształceniem, posługując się wieloma źródłami informacji
Wcześni naśladowcy - 13,5% - liderzy w danej grupie społecznej, wykształceni nieco ponad przeciętną
Wczesna większość - 34% - zdecydowani, z wieloma kontaktami o charakterze nieformalnym
Późna większość - 34% - sceptycznie nastawieni, poniżej przeciętnego statusu społecznego
Maruderzy - 16% - obawiające się długów, czerpią informacje od sąsiadów i przyjaciół
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz