Wykład - definicja produktu, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1281
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - definicja produktu, sem IV - strona 1 Wykład - definicja produktu, sem IV - strona 2 Wykład - definicja produktu, sem IV - strona 3

Fragment notatki:

Produkt
Każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko co może być oferowane na rynku. Produktem jest wszystko to co można zaoferować nabywcom do konsumpcji, użytkowania lub dalszego przerobu.
Co może być produktem w marketingu
-towary
-usługi
-doświadczenie(wiedza: know how)
-wydarzenie
-osoby
-miejsca
-nieruchomości
-organizacje
-informacje
-idee
-kombinacje powyższych pojęć
Struktura asortymentowa ( produkt-mix)
-zbiór wszystkich produktów oferowanych przez przedsiebiorstwo
Asortyment opisują 3 wymiary
-szerokość asortymentu-czyli liczbe różnych linii produktów w firmie
-głębokość asortymentu-czyli liczba odmian produktów w ramach pojedynczych linii
-długość asortymentu-czyli liczba produktów tworzących wszystkie linie wyrobów stanowiących łącznie całą ofertę rynkową danego przedsibiorstwa
Asortyment banku:
-szerokość asortymentu (linie)
*usługi ubezpieczeniowe
*przyjmowanie depozytów pieniężnych i rzeczowych
*usługi kredytowe
-głebokość
*rodzaje kredytu
*
*
W przedsiebiorstwie usługowym świadczących 5 różnych rodzajów usług szerokość asortymentu wynosi 5.
Hierarchia produktów
-Rodzina potrzeb (podstawowa potrzeba leżąca u podłoża rodziny produktów) np. dostarczenie organizmowi składników odżywczych.
-Rodzina produktów (wszytkie klasy produktów które mogą zaspokoić daną potrzebę) np. produkt mleczarski
-Klasa produktów (grupa produktów w ramach rodziny produktów) np. napoje mleczne, desery mleczne
-Linie produktów ( grupa produktów o podobnej funkcji w ramach danej klasy) np. mleko, jogurty pitne, mleczne napoje fermentowane.
-Typy produktów (jedna z kilku możliwych form produktów) np. mleko w kartonie, mleko w worku
-Marka produktów np. Łaciate
( ( (
produkt (produkt (produkt (rdzeń potencjalny (poszerzony (potencjalny (produktu
( ( (
Struktura produktu wg. T. Levitta
-rdzeń produktu (istota produktu)
*zapewnia nabywcy tzw. rdzeń korzyści
*to co nabywca rzeczywiście kupuje
-produkt rzeczywisty (postrzeganie produktu)
*cechy fizyczne tj kształt, cena, opakowanie, kolor, znak handlowy, marka, model, jakość.
-produkt poszerzony (korzyści dodatkowe)
*dostarczenie produktów:gwarancja części zapasowe, gotowość świadczenia usług dodatkowych, dostepność produktów, reklamacje, instrukcja obsługi, konserwacje naprawy kredyty sprzedaż ratalna


(…)

…. Lodówka
istota:
-chłodzi
-zapobiega psuciu sie produktów
Produkt rzeczywisty
-marka model rozmiar, ciężar trwałość jakość wydajność w użytkowaniu kolor
Produkt poszerzony
-wizerunek status gwarancja dostawa instalacja kredyt serwis
Produkt potencjalny
-aktor złożył autograf na lodówce
Cykl życia produktów- okres w którym znajduje nabywców na rynku
Fazy cyklu życia produktów-rośnie stadia sprzedaży…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz