Cykl życia produktu 2 - wykład z podstaw marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1225
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cykl życia produktu 2 - wykład z podstaw marketingu - strona 1 Cykl życia produktu 2 - wykład z podstaw marketingu - strona 2 Cykl życia produktu 2 - wykład z podstaw marketingu - strona 3

Fragment notatki:

PRODUKT W MARKETINGU MIX (CYKL ŻYCIA PRODUKTU)
Produkt w marketingu, to każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko, co może być oferowane na rynku. Produktem może być dobro materialne, usługa, miejsce, organizacja bądź idea.
FUNKCJE PODSTAWOWE
FUNKCJE DODATKOWE
funkcjonalność
wygoda użytkowania
wydajność
estetyka produktu
Klasyfikacja produktów: Dobra konsumpcyjne : Powszechnego użytku
podstawowe (np. herbata, żywność, kosmetyki)
impulsywne (np. słodycze wyłożone na regałach przed stanowiskami kasowymi)
nagłej potrzeby (np. parasole na wypadek deszczu,)
Wybieralne
jednorodne (np. rowery, lodówki)
różnorodne (np. meble, Specjalne (np. koncert znanego pianisty, samochód sportowy)
Nieposzukiwane
nowe nieposzukiwane (np. nagła potrzeba naprawy samochodu)
regularnie nieposzukiwane (np. nagrobki)
Dobra przemysłowe : Inwestycyjne wymagające instalacji
budynki, obiekty przemysłowe
urządzenia, maszyny
Wyposażenie produkcyjne
sprzęt techniczny
narzędzia
Surowce
płody rolne, zwierzęta
minerały
Półfabrykaty
podzespoły
półprodukty
Usługi przemysłowe
Materiały pomocnicze
do działalności operacyjnej
do obsługi do napraw
Warstwowa koncepcja produktu (Levitta) rdzeń (istota produktu) produkt rzeczywisty ( jakość, kolor, kształt) produkt poszerzony (gwarancja, usługi, dostawca, kredyt) K oncepcja Kotlera obejmuje pięć poziomów: podstawowy pożytek - część produktu, której klient faktycznie potrzebuje produkt podstawowy - całe standardowe wyposażenie produkt oczekiwany - oczekiwania klienta produkt rozszerzo ny - wszystko co przewyższa oczekiwania klienta, produkt potencjalny - wszystkie przyszłe modernizacje produktu
 
PODSTAWOWY POŻYTEK PRODUKT PODSTAWOWY PRODUKT OCZEKIWANY PRODUKT ROZSZERZONY PRODUKT POTENCJALNY telefon bateria dotykowy wyświetlacz wbudo wana kamera cyfrowa możliwość przeglądania stron www zegarek chronograf budzik wodoodporność nowoczesny design kurtka sportowa ergonomiczny fason dodatkowe ocieplenie wytrzymały materiał oddychający materiał

(…)

… LITERATURA:
Altkorn. J. (1995), Podstawy marketingu, rozdziały 5.1-5.5
Garbarski, Rutkowski, Wrzosek, (1997), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy., strony 231-236, 246-266, 275
Kotler. P. (2005), Marketing., rozdział 11
Michalski. E. (2004), Marketing. Podręcznik akademicki. ,rozdziały: 7,8.

…-konkurencyjna
intensywna-przypominająca
Przypominająca
PROMOCJA
Informacja edukująca
Podkreśla atuty konkurencyjne
przypominająca
Minimalna
CEL
uświadomienia
nabywcom istnienia produktu
zwrócenie uwagi na zróżnicowanie produktu
utrzymanie lojalności wobec marki
dokonanie żniw, zawarcie kontraktu, wycofanie
PRODUKT
jeden model
kilka modeli
pełna lista produktów
modele najlepiej sprzedające się
KONKURENCI…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz