To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing 19.11.2012
Po zidentyfikowaniu istniejących segmentów organizacje mogą wybierać spośród różnych opcji działania
Albo wybrać szeroki obszar działania albo skoncentrować wysiłki na jakimś fragmencie rynku Możliwe koncepcje
-działanie niezróżnicowane(spotykane na rynku dóbr konsumpcyjnych)
-Zróżnicowane
-Skoncentrowane
-Zindywidualizowane
/Działanie niezróżnicowane(strategia niezróżnicowana ogólna) str. 200 Andruszkiewicz, str. 185/
Markting Mix--Rynek
Rynek traktowany jest, jako całość
Wszyscy klienci traktowani są, jako jednorodna gr. Nabywców. KIEDY WYBIERAMY DZIAŁANIA NIEZRÓŻNICOWANE? -oferowane produkty są standardowe i w małym stopniu podatne na różnicowanie /jednorodne (cukier sól,
-popyt na produkty i postępowanie konsumentów są podobne
-przedsiębiorstwo ma duży udział w rynku danego produktu, dysponuje dużymi zasobami i możliwościami
-rynek, na którym działa firma jest mało konkurencyjny
DZIAŁANIE ZRÓŻNICOWANE
Marketing mix 1 segment 1
Marketing mix 2 segment 2
Marketing mix 3 segment 3
Przedsiębiorstw odziała na rynku, jako całości nie traktuje go jednak w sposób jednorodny.
Przedsiębiorstwo wyodrębnia segment I dla każdego opracowuje oddzielne struktury Marketingu mix
KIEDY WYBIERAMY DZIAŁANIA ZRÓŻNICOWANE
-oferowane są produkty w stosunku, do których potrzeby i preferencje są bardzo zróżnicowane
DZIAŁANIA SKONCENTROWANE
segment 1
Marketing mix segment 2
segment 3
Przedsiębiorstwo koncentruje uwagę na wybranym segmencie. Rynku i dostosowuje strukturę marketingu mix do charakterystyki jego uczestników.
DZIAŁANIE ZINDYWIDUALIZOWANE
Marketing mix 1klient1
Marketing mix 2klient2
Marketing mix 3klient3
Działania stosowane prawie wyłącznie na rynku dóbr przemysłowych.
Polega na traktowaniu przez przedsiębiorstwo każdego odbiorcy, jako oddzielnego partnera.
„Wybrana przez przedsiębiorstwo. Koncepcja działania może się zmienić pod wpływem wielu czynników” /garbarski, wrzostek/
Kolokwium obowiązuje do segmentacji!!!
PRODUKT Produkt w marketingu definiowany jest szeroko
Produktem jest wszystko to, co można zaoferować na rynku do nabycia, konsumpcji, użytkowania lub dalszego przerobu, i to, co jest w stanie zaspokoić potrzebę lub pragnienie
Rzeczy fizyczne=
Dobra fizyczne
=dobra materialne(przedmioty
-Usługi
(…)
……. (nie zdążyłam dopisać)
Przykładowe klasyfikacje str.212-213
-Klasyczne dobra materialne
-Dobra materialne wraz z towarzyszącymi im usługami -Usługi, ( jako element podstawowy) wraz z towarzyszącymi im dobrami materialnymi lub usługami
-Klasyczne usługi (usługi czyste) = np. masaż, udzielenie informacji
-Produkty nietrwałe
-Produkty o średnim okresie użytkowania
-Produkt trwałego użytku
Podział ze względu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)