Psychologia społeczna - strona 8

note /search

Aaktywne słuchanie-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 35
Wyświetleń: 630

AKTYWNE SŁUCHANIE Funkcje słuchania: Aktywne słuchanie świadczy o zrozumieniu, bądź chęci zrozumienia osoby mówiącej. Aktywne słuchanie prowokuje drugą osobę do mówienia subiektywnego, zgodnego z tym jak problem widzi i przeżywa. Niezbędna jest atmosfera wzajemnego zaufania. Aktywne słuchanie po...

Atrakcyjność interpersonalna-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 105
Wyświetleń: 609

Atrakcyjność interpersonalna 1. Efekt częstości kontaktów - zjawisko polegające na tym, że im częściej widzimy i kontaktujemy się z drugą osobą, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona naszym przyjacielem. Ujawnia się ono na każdym, nawet najniższym poziomie i w zachowaniu ludzi w każdym wie...

Atrakcyjność interpersonalna i dobór-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 301
Wyświetleń: 1218

Atrakcyjność interpersonalna i dobór Teorie atrakcyjności interpersonalnej: - Teoria wymiany społecznej - zakłada, że to co ludzie sądzą o swoim związku z inną osobą zależy od tego, jak spostrzegają nagrody, które daje im ten związek, koszty na jakie się narażają, na jaki - ich zdaniem związek zasł...

Bariery komunikacyjne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 84
Wyświetleń: 770

BARIERY KOMUNIKACYJNE: Osądzanie polega na narzucaniu własnych wartości innym osobom i formułowaniu rozwiązań cudzych problemów. Jak się zachowuje osoba, która osądza: Krytykuje: To bezsensownie tak mówić Obraża: Jest Pan beznadziejnym pracownikiem Orzeka: Pana ten problem w ogóle nie interesuj...

Funkcjonowanie w małych grupach-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 42
Wyświetleń: 427

Zachowania pozytywne związane z realizacją zadań ODKRYWANIE - przedstawianie nowych pomysłów lub nowego spojrzenia na sprawę np. „ Może moglibyśmy spojrzeć na tę sprawę tak...” WIĄZANIE - znajdowanie związków między pomysłami, stanowiskami np. „To, o czym mówił wcześniej Pan i to, o czym mówi tera...

Psychologia społeczna-pytania

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1043

1. Które zdanie na temat kontroli jest prawdziwe? b. zjawisko reaktancji pojawia się gdy ludziom ogranicza się swobodę wyborów 2. Wg dwuczynnikowej teorii emocji: treść świadomie przeżywanych emocji zależy od interpretacji źródła emocji 3. Które zdanie dotyczące radzenia sobie z agresją jest praw...

Techniki negocjacyjne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 469
Wyświetleń: 1449

Profesjonalne techniki negocjacyjne SPADAJĄCE KROPLE Technika spadających kropli polega na stopniowym pokazywaniu argumentów, dzięki czemu wzrasta ich efekt. Pozwalamy argumentom „skapywać” powoli, tak jak kroplom. Poza tym dobieramy je stosownie do kontrargumentów przeciwnika. Aby zastosować tę t...

Techniki sekwencyjne-opracowanie

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 210
Wyświetleń: 868

Technika - stopa w drzwiach  Zasada: Spełnienie pierwszej, małej prośby zwiększa prawdopodobieństwo spełnienia prośby zasadniczej, znacznie trudniejszej  Mechanizmy: Poszukiwanie wewnętrznych uzasadnień spełnienia prośby Autopercepcja - wnioskowanie o swoich postawach z własnego zachowania (teoria ...

Psychologis społeczna-zagadnienia do egzaminu

  • Uniwersytet Łódzki
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 259
Wyświetleń: 1134

ZESTAW 1 1.Jaka funkcję pełnią schematy poznawcze osób ? Pełnią funkcję reprezentacji ludzi i ich różnych grup oraz klas. Są to zbiory sądów, pozwalających wyodrębnić pewną grupę osób ze względu na jakąś łatwo zauważalną cechę określającą ich społeczną tożsamość. Najważniejszym kategorialnym sch...

Interpretowanie przyczyn zachowań ludzi

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 49
Wyświetleń: 910

INTERPRETOWANIE PRZYCZYN ZACHOWAŃ LUDZI ATRYBUCJE PRZYCZYNOWE RODZAJE ATRYBUCJI WG WEINERA WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE KONTROLOWALNOŚĆ STAŁE ZMIENNE STAŁE ZMIENNE NIEKONTROLOWALNE ZDOLNOŚCI NASTRÓJ POZIOM TRUDNOŚCI ZADANIA SZCZĘŚCIE KONTROLOWALNE TYPOWY WYSIŁEK BEZPOŚRE--DNI WYSIŁEK PREFEREN- CJE NAUCZYC...