Filozoficzne podstawy pedagogiki - strona 3

note /search

Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 7
Wyświetleń: 294

Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe (kształci też tak administrację i biznesmenów)- nastawienie na klienta- w tym wypadku na ucznia. Sprzyjanie nowym zmianom i ułatwianie rozwoju. Ważne jest wchodzenie w prywatny świat czyjejś percepcji- wchodzenie w przeżycia innej osoby. Oznacza to rezygnację z w...

Uspołecznienie według Hegla - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 70
Wyświetleń: 924

Uspołecznienie według Hegla Hegel też pyta o pojęcie więzi, przedstawił on dzieje powszechne jako postęp w uświadamianiu sobie wolności. Człowiek jest istotą duchową, istotą ducha jest wolność. Duch zdobywa samowiedzę o tym, że jest wolny. Zmia...

Wiek scjentystów - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 63
Wyświetleń: 532

Wiek XIX- wiek scjentystów, poznanie naukowe jest jedyne, wszystkie obszary nie będące doświadczalne stoją pod znakiem zapytania. Nauka/ naukowość to gwarant obiektywności. Wiek XIX- wiek świadomości historycznej- zmienność ludzkich dokonań i myślenia, stosuje się do całego doświadczenia ludzkiego o...

Wilhelm Dilthey - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 490
Wyświetleń: 2751

Wilhelm Dilthey (1833-1911) Jak możliwa jest obiektywna wiedza historyczna? Modelem rozważań jest poznanie naukowe. Trzeba rozróżnić nauki humanistyczne od przyrodniczych. Nauki ...

Wolność moralna - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 105
Wyświetleń: 518

Wolność moralna: Dla Hegla etyka to nie to samo co moralność. Etyka to reguły obowiązujące wszystkich, natomiast moralność to subiektywna wolność jednostki ( to, co dobre/ złe dla jednostki) Prawo gwarantuje wolność wiary (możliwość wyboru) i przekonań (nie poddają się one intersubiektywnej procedu...

Uspołecznienie - omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 84
Wyświetleń: 630

Uspołecznienie Możemy mówić o dwóch poglądach na uspołecznienie: uspołecznienie jako konieczność historyczna (tradycja heglowska) uspołecznienie czyli co się zmieniło od czasów polis greckich (H.Arendt) Propozycja Arendt Uspołecznienie odsyła do tego, co prywatne, określa relacje między tym co ...

Filozoficzne podstawy pedagogiki - poziom 3 -omówienie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 105
Wyświetleń: 616

Poziom 3- postkonwencjonalny: cele dają się osiągnąć, prospołeczność nie jest przeciwna indywidualizmowi, partnerskie i dialogowe zwrócenie się ku innym, prospołeczność jest możliwa kiedy uznamy, że każdy może przedstawić swoje potrzeby i roszczenia- uznanie możliwości wysuwania roszczeń do ważności...

Zagadnienia na egzamin

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Filozoficzne podstawy pedagogiki
Pobrań: 0
Wyświetleń: 1057

1. Globalizacyjny czynnik tożsamości młodzieży. 2. Internet jako nowa przestrzeń socjalizacyjna młodzieży. 3. Blogosfera jako nowy czynnik tożsamości młodzieży. 4. Społeczne konstruowanie atrakcyjności interpersonalnej i prestiżu na facebooku. Przykłady. 5 . Wirtualne wspólnoty. O wspólnotach w ...