Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 280
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe - omówienie - strona 1 Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Uczeniu sprzyjają grupy spotkaniowe (kształci też tak administrację i biznesmenów)- nastawienie na klienta- w tym wypadku na ucznia. Sprzyjanie nowym zmianom i ułatwianie rozwoju.
Ważne jest wchodzenie w prywatny świat czyjejś percepcji- wchodzenie w przeżycia innej osoby. Oznacza to rezygnację z własnych poglądów i wartości psychoterapeuta rezygnuje z własnego „ja”, musi zatem być pewny siebie i umieć wrócić do swojego świata
Terapeuta ma być autentyczny = ma być w zgodzie z samym sobą, autentyczność zmniejsza bariery między ludźmi
Uczenie się polega na nauce podejmowania własnych decyzji i celów i odpowiedzialności za nie. Inteligentne zmierzanie do celów
Wolność powinna być obecna w klasie. Jest wewnętrzna- odwołanie do Frankla, który mimo że był w obozie koncentracyjnym zachował wewnętrzną, subiektywną wolność, mimo że jestem w obozie to żyję z własnego wyboru, nie popełniam samobójstwa wolność to uzupełnienie determinizmu
W czasie udanej terapii pacjenci nabierają zdolności do akceptowania realiów świata zewnętrznego i wewnętrznego oraz sami stają się jego cząstkami
Być wolnym to stawać się sobą (samorealizacja)
Relacje z terapeutą
- autentyczność terapeuty
- bezwzględna akceptacja
- empatia
Samoistny wzrost organizmu, a czym człowiek różni się od rośliny?
Człowiek w przeciwieństwie do rośliny musi żyć z innymi i powstaje sprzeczność, bo mój interes samorozwoju może być sprzeczny z rozwojem innej jednostki
Środowisko- społeczeństwo nie rozwija się harmonijnie jak środowisko
Jeżeli będziemy tylko stymulować to wychowamy egocentryków, a on się zemści w dorosłym życiu, wzmacniany jest przez bezwarunkową akceptację
Autentyczność- introspekcja nie daje nam autentycznej wiedzy bo mamy tendencję do idealizowania siebie
Człowiek skazany jest na walkę i cierpienie bo jest istotą duchową- wychowanie ma do tego przygotować.
Człowieka nie należy sprowadzać tylko do potrzeb. Osiąganie poziomu duchowego wymaga wysiłku i zaburza harmonijny rozwój. Dziecko nie będzie podejmować wysiłku, skoro wie, że i tak będzie akceptowane
Miłość to nie to samo co akceptacja ( ta teoria myli te dwa pojęcia)
Wczuwanie nie oznacza znalezienia się na miejscu, bo to ciągle moje wczuwanie
- sprzeczność między wychowaniem a uczeniem jako adaptacja do warunków
- sprzeczność między akceptacją a komunikacją własnych uczuć
- sprzeczność między rezygnacją z własnego „ja” a manifestacją uczuć
- z jednej strony akceptacja świata zewnętrznego a z drugiej aktualizacja organizmu
natura indywidualna stoi w sprzeczności z naturą innych ludzi
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz