Podstawy zarzadzania i organizacji - strona 15

note /search

Kierowanie - analiza pojęć

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1036

KIEROWANIE Analiza pojęć : kierowanie , zarządzanie , kierownik , przywódca. Na funkcjonowanie każdej firmy , instytucji , organizacji czy państwa składają się niezmiennie dwa procesy : kierowania i zarządzania . Przeplatają się ze sobą , uzupełniają , a czasami wydają się pozostawać w sprzeczności...

Sposoby podchodzenia do problemów

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1162

Sposoby podchodzenia do problemów: charakterystyka, ocena. przymykanie oczu na problem w nadziei, że sam się rozwiąże analizowanie przyczyn problemu i oddziaływanie na przyczyny kluczowe, by przywrócić stan uznany za normalny - jest to podejście analityczne, kliniczne, historyczne (analiza - to od...

Analiza konkurencji wewnątrz sektora M. Portera

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 189
Wyświetleń: 2086

Analiza konkurencji wewnątrz sektora M. Portera. Sektor - jest to grupa firm oferujących dobra lub usługi substytucyjne - odpowiednik branży, gałęzi. model 5 sił Portera ( siła przetargowa nabywców, siła przetargowa dostawców , bariery wejścia - ekonomii skali, konieczności inwestycji, lojalności n...

Cechy doskonałych organizacji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1064

Cechy „doskonałych” organizacji. obsesja działania - wymuszanie stałej analizy pojawiających się problemów i wdrażanie rozwiązań bliski i bezpośredni kontakt z klientem - maksymalizacja zadowolenia odbiorcy autonomia i przedsiębiorczość - stworzenie warunków samodzielnego działania jednostkom i z...

Cechy idealnej biurokracji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 196
Wyświetleń: 2079

Cechy idealnej biurokracji. Idealna biurokracja jest przede wszystkim zorganizowanym, hierarchicznym systemem stanowisk. Zajmujący je urzędnicy powinni tylko ściśle podporządkowywać się przepisom i działającym w granicach prawa zwierzchnikom, powinni dokładnie odgrywać przypisane im role. urzędnic...

Cechy organizacji według ujęcia systemowego

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 42
Wyświetleń: 735

Cechy organizacji według ujęcia systemowego: wszystkie organizacje są systemami sztucznymi (tworzone w określonym celu) i naturalnymi (składają się z ludzi dążących do zaspokajania swoich potrzeb, realizacji własnych celów) są systemami otwartymi - w organizacji powstają głównie koszty, a zysk rod...

Cechy zarządzania według Petera F. Druckera

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 28
Wyświetleń: 707

Cechy zarządzania wg Petera F. Druckera (s. 62) dotyczy przede wszystkim ludzi - neutralizacja słabości ludzi i maksymalizacja talentów i silnych stron jest głęboko osadzone w kulturze - musi uwzględniać normy i wartości wyznawane w danej społeczności wymaga prostych i zrozumiałych wartości, celó...

Cele organizacji i w organizacji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 70
Wyświetleń: 595

Cele organizacji i w organizacji. Cele organizacji - zdarzenia i/lub stany rzeczy, do których osiągnięcia organizacja świadomie zmierza; cel firmy powinien być sformułowany jako zbiór bardziej abstrakcyjnych wartości, które firma chce realizować; celami są: maksymalizacja zysków, wzrost pozycji na ...

Centralizacja i decentralizacja

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 1029
Wyświetleń: 3220

Centralizacja - decentralizacja: pojęcia, zalety, wady, tendencje współczesne. Centralizacja - polega na skupieniu wszystkich niemal uprawnień do podejmowania decyzji, wydawania poleceń i dysponowania zasobami, materiałami i ludzkimi na najwyższych szczeblach organizacji. Wady: zbyt długi czas prze...

Charakterystyka procesu planowania zmian organizacyjnych

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 35
Wyświetleń: 476

Charakterystyka procesu planowania zmian organizacyjnych. (s. 501) + model Levina Planowanie zmiany - celowy proces polegający na ustaleniu zakresu zmiany zadań, programów i procedur związanych z przeprowadzeniem zmiany. Zmiana planowana - zmiana przygotowywana i wprowadzona w sposób uporządkowany ...