Podstawy zarzadzania i organizacji - strona 16

note /search

Co to jest motywacja i jak motywować pracowników

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1281

Co to jest motywacja i jak motywować pracowników? Motywacja - stan gotowości psychicznej pracowników do podejmowania działań korzystnych dla organizacji. - podstawowe podejścia do motywowania w zarządzaniu: behawioralne - zachowanie ludzi jest reakcją na czynniki zewnętrzne, powstanie systemów nag...

Cykl życia produktu - rozwój - wzrost - dojrzałość - nasycenie - spade...

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1085

Cykl życia produktu. cykl życia produktu: rozwój - wzrost - dojrzałość - nasycenie - spadek - pozwala na określenie, w jakiej fazie znajduje się produkt i informuje jakie działania należy podjąć - najczęściej zintensyfikowanie działań marketingowych w fazie spadku - sprzedaż i zysk roz wój - wiąże ...

Decyzja - pojęcie, typy, charakterystyka

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 420
Wyświetleń: 1491

Decyzja: pojęcie, typy, charakterystyka. Decyzja - efekt dokonanego przez decydenta wyboru w postaci preferowanego wariantu działania; świadomy, nielosowy wybór jednego z rozpoznanych i uznanych za możliwe wariantów przyszłego działania. Typy decyzji: wg stopnia ryzyka - podejmowane w war. pewnoś...

Delegowanie zadań, uprawnień i cząstkowej odpowiedzialności

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 35
Wyświetleń: 525

Delegowanie zadań, uprawnień i cząstkowej odpowiedzialności: pojęcie, podstawowe zasady, ocena. Delegowanie uprawnień - szczególny rodzaj decentralizacji, sprowadzający się do czasowego upoważnienia konkretnego podwładnego do podejmowania ściśle określonych decyzji i działań w sprawach należących d...

Formalizacja struktur - pojęcie, funkcje

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2499

Formalizacja struktur: pojęcie, funkcje, podstawowe błędy w procesie formalizacji. Formalizacja - zapis celów, budowy organizacji oraz reguł (zasad, metod, procedur) w niej obowiązujących; mechanizm koordynacji polegający na ograniczaniu dowolności zachowań jednostek i grup przez narzucanie im pise...

Funkcje administracyjne przedsiębiorstwa

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 14
Wyświetleń: 658

Funkcje przedsiębiorstwa, funkcje administracyjne (zarządzania) i piramida uzdolnień wg Fayola. Funkcje (czynności) przedsiębiorstwa : techniczne (produkcja) handlowe (kupno, sprzedaż, wymiana) finansowe (poszukiwanie kapitałów i obrót nimi) ubezpieczeniowe (ochrona majątku i osób) rachunkowośc...

Gółwne części organizacji w koncepcji

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 70
Wyświetleń: 847

. Główne części organizacji w koncepcji H.Mintzberga: charakterystyka z podaniem przykładów. wierzchołek strategiczny - naczelne kierownictwo wraz z osobistym personelem pomocniczym (asystentki, sekretarki) - jest on odpowiedzialny za całościow...

Grupa społeczna a zespół

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 56
Wyświetleń: 644

Grupa społeczna: pojęcie, typy, charakterystyka. Grupa społeczna - co najmniej 2-3 osoby, pomiędzy którymi zachodzą bezpośrednie interakcje, posiadające wspólne cele, wartości, normy i wzorcowe zachowania. Grupa społeczna to świat racji i emocji, posiada strukturę, której wskaźnikiem jest przywódca...

Adamiecki: podstawowe prawa i ich charakterystyka

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 308
Wyświetleń: 2009

K Adamiecki: podstawowe prawa i ich charakterystyka. prawo inercji przyzwyczajeń = prawo przeciwdziałania = reguła przekory - każda zmiana rodzi opór, dlatego tez wprowadzanie innowacji powinno odbywać się stopniowo, zgodnie z racjonalnymi procedurami. prawo optymalnej produkcji - dla każdego zakł...

Konflikt - pojęcie, typy, dynamika

  • Politechnika Gdańska
  • Podstawy zarzadzania i organizacji
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1001

Konflikt: pojęcie, typy, dynamika. Konflikt organizacyjny - sytuacja, w której co najmniej dwie wzajemne zależne od siebie strony spostrzegają, że ich wartości, cele, zadania, zachowania itd. są ze sobą sprzeczne; to sytuacja, w której do przekonań tych dostosowują swoje zachowania, odwzajemniając ...