Cykl życia produktu. cykl życia produktu: rozwój - wzrost - dojrzałość - nasycenie - spadek - pozwala na określenie, w jakiej fazie znajduje się produkt i informuje jakie działania należy podjąć - najczęściej zintensyfikowanie działań marketingowych w fazie spadku - sprzedaż i zysk roz wój - wiąże się z wprowadzeniem produktu na rynek, wielkość sprzedaży jest mała, zysk jeśli istnieje to niewielki wzrost - szybko zwiększa się sprzedaż, popyt został ukształtowany, nabywcy znają i akceptują oferowany produkt dojrzałość - następuje spowolnienie tempa sprzedaży, rynek jest już dobrze i rytmicznie zaspokajany nasycenie - wielkość sprzedaży osiąga maksimum, tempo wzrostu zaczyna maleć spadek - spadek wielkości sprzedaży, rosną koszty jednostkowe Kształt krzywej i faz zależy od: rodzaju produktu
możliwości jego zróżnicowania
podatności na zmiany koniunkturalne, np. modę
rodzaju zaspokajanych potrzeb
postępu technicznego i technologicznego w sferze wytwarzania
struktury podmiotów działających na rynku
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)