Cechy idealnej biurokracji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1855
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cechy idealnej biurokracji - strona 1

Fragment notatki:

Cechy idealnej biurokracji. Idealna biurokracja jest przede wszystkim zorganizowanym, hierarchicznym systemem stanowisk. Zajmujący je urzędnicy powinni tylko ściśle podporządkowywać się przepisom i działającym w granicach prawa zwierzchnikom, powinni dokładnie odgrywać przypisane im role.
urzędnicy są osobiście wolni, podlegają władzy tylko w zakresie określ. dobrowolną umową o pracę
podstawą selekcji kandydatów są ich kwalifikacje zawodowe
urzędnicy są mianowani a nie wybierani
nagradzanie stosownie do zajmowanej pozycji w hierarchii organizacyjnej
system awansowania biorący pod uwagę staż i osiągnięcia w pracy
pracownicy podlegają ścisłej dyscyplinie i są ciągle kontrolowani
podstawą wszelkich działań są bezosobowe przepisy
podział pracy, autorytet, dyscyplina, jedność rozkazodawstwa, jednolitość kierownictwa, centralizacja, hierarchia, ład
Mechanizmy biurokratyzacji biurokracji. W biurokracji obwód: błędy-informacje-poprawa funkcjonuje źle.
błędne koło biurokracji - działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego dodatniego: centralizacji decyzji→izolacja grup hierarchicznych→rozwój równoległych struktur→zakres przepisów bezosobowych→
błędy popełniane w procesie formalizacji - przeformalizowanie, dysproporcje w formalizacji, niedoformalizowanie
wyuczona nieudolność - umiejętności jednostki okazują się jej brakami lub słabymi punktami - odrzucenie racjonalności, inteligencji w wykonywaniu zadań; formalizacja w tym względzie wiąże się z wielofunkcyjnością przepisów
kumulatywny mechanizm formalizacji
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz