Podstawy zarządzania - strona 48

note /search

Style kierowania

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1092

Blake i Mouton zaprezentowali style kierowania na dwuwymiarowej siatce: w pionie orientacja na ludzi; w poziomie orientacja na zadania. Każdy z wymiarów oceniany jest według dziewięciostopniowej skali, co daje w sumie 81 możliwości w określeniu sty...

Style komunikowania się

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 644

Inne modele komunikowania się mogą wyjaśnić procesy, poprzez które rozpoczynamy i utrzymujemy interpersonalne reakcje z innymi ludźmi. Styl „przyjaciel” nastawiony jest na kontakt z innymi ludźmi w organizacji: a/ Poświęca się tu dużo czasu na utrzymanie więzi towarzyskich i zrozumieniu innych; b/...

Szkolenia

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 805

Szkolenia Pracownicy szkoleni są i kształceni w zakresie: umiejętności menedżerskich, nadzoru i współdziałania z pracownikami, wybranych działów komunikacji społecznej, umiejętności specjalistycznych i profesjonalnych, stylu kierowania, technik administracyjnych, nowych metod i procedur pracy...

Woodward

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 679

W podejściu “oddolnym” zasadniczym przedmiotem modelowania struktury organizacyjnej jest kompleksowa i szczegółowa wizja zadań realizowanych przez przedsiębiorstwo Tego typu podejście badawcze zapoczątkowała J. Woodward, która, wykorzystując dorobek szkoły klasycznej, wytypowała cechy strukturalne:...

Wzorce komunikowania się

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1043

Wzorce komunikowania się Komunikowanie się jest ściśle związane z zarządzaniem, w którym ważną sprawą jest obieg informacji wewnątrz organizacji jak i wymiany informacji z otoczeniem. Najczęstszą formą pracy kierownika jest komunikowanie się. W sytuacji pracy występują dwa podstawowe wzorce komunik...

Źródła danych i metody ich przetwarzania

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 427

Dokonując prognozy w analizie podaży personelu, można posłużyć się następującymi źródłami danych i metodami ich przetwarzania: Księga kadry kierowniczej zawiera dane dotyczące menedżerów różnych szczebli. Informuje o ich: - wykształceniu, - umiejętnościach, - wynikach pracy, - osobistych celach i as...

Analiza pracy - Metoda wskaźnikowa

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1071

analiza pracy Liczbę robotników zatrudnionych w pracach normowanych ustala się odrębnie dla każdej kategorii zawodowej, z uwzględnieniem różnic w poziomie kwalifikacji w ramach zawodu, według następującego wzoru: Z n= (Q * Tns)/(F * Iww) gdzie: Zn - liczba pracowników niezbędna do wykonania zadań...

F. Taylor

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 952

F. Taylor zajmował się:  - problemami wydajności pracowników; - pracą kierownika zespołu na najniższym szczeblu w firmie; - organizacją prac w produkcji i jej przygotowania; - rozpowszechnianiem poprawnych form pracy Główne problemy, do których można sprowadzić dorobek F. Taylora w dziedzinie nau...

Formalizacja organizacji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 189
Wyświetleń: 931

Tworzenie tych dokumentów jest efektem “formalizacji organizacji”, rozumianej jako technika ujmowania celów i budowy wewnętrznej przedsiębiorstwa w określony zestaw zapisanych wzorców działań. Za podstawowe zadania, jakie ma spełnić formalizacja organizacji przedsiębiorstwa, przyjmuje się: usankcjo...

Funkcje komunikacji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 658

W innym ujęciu celem komunikacji jest spełnianie różnych funkcji - informacyjnej; - rozumienia samego siebie; - wymiany informacji dla programowania działań lub dla wyrównywania wiedzy dotyczącej danego zdarzenia, zjawiska, procesu, - ustalenie znaczenia powiązań między ludźmi czy wzajemnych emoc...