Podstawy zarządzania - strona 47

note /search

Coaching - aktywna forma szkolenia

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 497

Coaching to aktywna forma szkolenia, jest on odmianą metody treningowej, skupiającej się na indywidualnym rozwoju jednostki. Ważną rolę w takim procesie odgrywa trener rozwoju - tzw. coach, który odpowiada za przebieg i skuteczność całego procesu....

H. Fayol - struktury organizacyjne

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 546

H. Fayol w swoich badaniach dociekał problemów struktur organizacyjnych i organizacji pracy kierowniczej. Uważał, że najważniejszym czynnikiem każdej organizacji jest czynnik ludzki. Przypisywał on w organizacji główne znaczenie warunkom fizycznym, fizjologicznym, psychicznym i moralnym, w jakich pr...

Komunikacja - nadawca, odbiorca

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1148

Komunikacja ma charakter społeczny, wymaga przynajmniej dwóch osób (nadawcy i odbiorcy). Proces komunikacji zakłada wzajemność, wielostronność czyli symetryczność kontaktu. Komunikacja nie jest oparta tylko na słowach, wykorzystywane w niej są trzy elementy: język, symbole i zachowania: a/ komunikat...

Mierniki i normy

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 665

Mierniki mogą mieć charakter historyczny, to znaczy opierać się na sprawozdaniach i informacjach dotyczących doświadczeń danej organizacji w przeszłości. Mierniki sprzedaży są często historyczne - oczekuje się, że sprzedawcy, co roku zwiększą sprzedaż o określoną wielkość. Przy stosowaniu historyczn...

Podstawy skuteczności w kontakcie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 462

Podstawy skuteczności w kontakcie  Metaprogramy to nawykowo używane „filtry percepcji”, wzorce określające, które i jakie informacje zostaną w odbiorze uwzględnione. Wydzielić można dwa główne filtry percepcji: ogólny - szczegółowy. Ogólny - Ludzie przyjmujący i sortujący informacje w kierunku „od...

Projektowanie procesu kontroli

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 609

Projektowanie procesu kontroli Proces projektowania systemu kontroli można przedstawić w postaci pięciu etapów: 1) zdefiniowanie pożądanych wyników, 2) ustalenie wskaźników przyszłych wyników, 3) ustalenie norm dla wskaźników przyszłych wyników, 4) ustalenie sieci informacyjnej i sprzężeń zwrotny...

Realizm ekonomiczny

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 595

Realizm ekonomiczny. Koszt wdrożenia systemu kontroli powinien być mniejszy od korzyści z niego płynących, a co najwyżej im równy. Najlepszym sposobem minimalizowania marnotrawstwa lub zbędnych wydatków w systemie kontroli jest czynienie ...

Sie_ pog_osek i plotek

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 490

Tworzony jest również inny typ komunikacji nieformalnej i nieoficjalnej, nie mającej oficjalnej sankcji. Jest to sieć pogłosek i plotek: ► Źródłem powstawania pogłosek są przeważnie dobrze poinformowane osoby należące do kilku sieci nieformalnych; ...

Struktura i sieć komunikacji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 364

Struktura i sieć komunikacji ma bardzo istotny wpływ na wykonywane zadania i zachowanie jej członków. To, kto, z kim będzie się porozumiewać w określony sposób wpływa na tworzenie się skutecznych kanałów komunikacji. Zaprezentowane sieci różnią się między sobą stanem takich właściwości: - prędkość i...

Struktury w komunikacji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 588

Struktury w komunikacji Struktury komunikowania się mogą wpływać pozytywnie jak i negatywnie na efektywność działania pracowników. Wśród dróg komunikowania się w organizacji wyróżnić można komunikację pionową i poziomą. Komunikacja pionowa to komunikacja płynąca w górę i w dół organizacji zwykle w...