Coaching - aktywna forma szkolenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 420
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Coaching - aktywna forma szkolenia - strona 1 Coaching - aktywna forma szkolenia - strona 2

Fragment notatki:

Coaching to aktywna forma szkolenia, jest on odmianą metody treningowej, skupiającej się na indywidualnym rozwoju jednostki. Ważną rolę w takim procesie odgrywa trener rozwoju - tzw. coach, który odpowiada za przebieg i skuteczność całego procesu. Dlatego coach to starannie wyselekcjonowana osoba, która musi być odpowiednio przygotowana i charakteryzować się pewnymi cechami:
- doskonałe umiejętności komunikacyjne, talent do obserwacji i diagnozowania, - umiejętność obiektywnego oceniania ludzi,
- inicjatywę w podejmowaniu zadań rozwijających,
- motywację do poświęcenia części swego czasu na edukację innych.
Cykl coachingowy składa się następujących faz: -obserwacji - kiedy to trener obserwuje, a czasami nawet nagrywa kamerą wideo zachowanie konkretnego pracownika w miejscu pracy;
analizy - czyli obejrzenia w grupie treningowej wcześniejszego nagrania i dokładnego przyjrzenia się oraz oceny poszczególnych sytuacji z miejsca pracy;
Coaching przynosi wiele korzyści:
- rozwój umiejętności indywidualnych pracowników oraz eliminowanie niepożądanych zachowań w miejscu pracy;
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej;
rozwój umiejętności pracy w grupie uczestników treningu;
- rozwój samego trenera, który doskonali swoje umiejętności menedżerskie, komunikacyjne i dydaktyczne;
- udział wyższej kadry menedżerskiej w szkoleniu.
Celem treningu jest:
- samodzielne doświadczanie i zrozumienie związku własnej roli z procesami społecznymi, rozszerzenie kompetencji psychologicznych,
- uporządkowanie własnych zachowań, motywów, uczuć i postaw. Jest to nauka bardziej efektywnego działania w bezpośrednich kontaktach z innymi ludźmi.
Można stwierdzić, iż w trakcie treningów następuje:
­ zwiększenie wrażliwości - zdolności wiernej percepcji tego, jak inni reagują na czyjeś zachowanie;
­ zwiększenie zdolności diagnostycznych - postrzegania stanów stosunków międzyludzkich;
­ zwiększenie umiejętności działania - zdolności do właściwych zachowań pożądanych w danej sytuacji. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz