Style komunikowania się

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Style komunikowania się - strona 1

Fragment notatki:

Inne modele komunikowania się mogą wyjaśnić procesy, poprzez które rozpoczynamy i utrzymujemy interpersonalne reakcje z innymi ludźmi.
Styl „przyjaciel” nastawiony jest na kontakt z innymi ludźmi w organizacji:
a/ Poświęca się tu dużo czasu na utrzymanie więzi towarzyskich i zrozumieniu innych; b/ Słucha innych i zachęca do rozmowy mimo, że mogą spełniać wrażenie niepewnych i chwiejnych.
Styl „doradcy” nastawiony jest na kontakt z ludźmi. Doradcy lubią błyszczeć, być dowcipni i wywierać wpływ na innych. Są energiczni w realizacji zadań głównie tych, które lubią.
Styl „Analityk” interesują go konkrety - fakty, liczby, dane mniej emocje i opinie: a/ nastawienie ich jest zadaniowe, skłonni są do współpracy; b/ nie zależy im na przewadze nad innymi ludźmi.
Styl „Wodzowie” skłaniają się przede wszystkim do realizacji zadań:
a/ są dominujący, przywiązani do swoich działań, agresywni, i perswazyjni; b/ Są zwolennikami komunikacji zwięzłej i rzeczowej.
Komunikacja w organizacji odbywa się drogami formalnymi i oficjalnymi. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz