To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
REGUŁA LUBIENIA - ulegamy tym, których lubimy - działa też pośrednio - lubimy przyjaciół naszych przyjaciół
kogo lubimy i za co? atrakcyjnych fizycznie - dodajemy im inne pozytywne cechy
Teoria Ukrytej Osobowości - gdy znamy cechę A jakiejś osoby to dodajemy cechy B, C, D, które kojarzą nam się z cechą A wyjaśnia dlaczego lubimy atrakcyjnych fizycznie
Zjawisko Aureoli - z jednej strony cecha człowieka wpływa na postrzeganie innych cech, z drugiej strony jeżeli lubimy kogoś atrakcyjnego fizycznie to sami stajemy się bardziej atrakcyjni
wg badań : ludzie postrzegani jako atrakcyjni fizycznie mają szansę lepszych ocen i dostają je, częściej uzyskują pomoc i otrzymują mniejsze wyroki sądowe
lubimy podobnych do siebie - tych, którzy mają te same przekonania, styl życia, cechy osobowości, plany, zainteresowania, rodzaj komunikacji
lubimy komplementujących
lubimy tych, z którymi mamy kontakt i współpracujemy, ponieważ wspólne cele zacierają agresję odmiana powyższego jest fakt, ze lubimy tych których znamy
lubimy tych którzy kojarzą nam się pozytywnie (przynoszą dobre wieści, bo za wieści karzemy posłańca) lubimy Lecha gdy wygrywa mecze
REGUŁA AUTORYTETU - poddawanie się autorytetom jest myśleniem na skróty
- autorytet pełni kluczową rolę, co wpływa na tworzenie go
tytuły naukowe, wojskowe, medyczne
specjalnym rodzajem wpływu poprzez autorytet jest KAPITANOZA - ślepe posłuszeństwo przełożonym w określonej strukturze, którą rozpatrujemy (samolot - zwątpienie drugiego pilota w stosunku do usterki gdy kapitan na nią nie reaguje) - uleganie autorytetom wiąże się z brakiem szacunku dla decyzji nieautorytetu
autorytet poprzez ubiór - autorytet wzmacnia uniform kojarzony z daną kompetencją, np. wiarygodność służb mundurowych
poprzez funkcjoznaki - np. samochód - osoba kompetentna pracująca w turystyce powinna mieć terenówkę społeczny stygmat przedmiotów : okularu dla profesora, garnitur dla polityka
REGUŁA NIEDOSTĘPNOŚĆI - jeżeli coś jest bardziej niedostępne to bardziej tego chcemy - wytwarzając mit niedostępności wkręca się nas w transakcje (serie limitowane, ograniczona liczba/czas dostępu), np. first minute, last minute
u podstaw reguły leży : TEORIA OPORU PSYCHICZNEGO - jeśli kiedykolwiek zostanie na odebrana lub ograniczona swoboda wyboru, potrzeba odzyskania tej wolności sprawia, że rośnie w naszych oczach atrakcyjność odebranej nam możliwości
KOMUNIKACJA - komunikowanie się jest nieuchronne - jesteśmy wplątani w proces komunikacji - komunikowanie to proces złożony - proces mówienia, ale i pokazywania, wnioskowania - w komunikowaniu mamy warstwę „co ja myślę?”, „co ja mówię?”, i co najmniej trzecią warstwę „co ja myślę, że on myśli gdy ja mówię?”
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)