Podstawy psychologii - strona 4

note /search

Reprezentacje poznawcze

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 14
Wyświetleń: 875

Reprezentacje poznawcze - wyobrażenia, pojęcia. POJĘCIA : najsilniej interpretacyjną pracę mózgu widać na poziomie pojęć - pojęcia to efekt czystej interpretacyjnej pracy mózgu , pojęcia są abstrakcyjne , ludzie myślą abstrakcyjnie dla wygody . Pojęcie zawiera wszystkie cechy istotne , nie zawiera ...

Rozumienie siebie

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1015

Rozumienie siebie: w jaki sposób poznajemy samych siebie William James - dualizm Ja: Ja „poznawane” (książka) współcześnie: pojęcie Ja ( = definicja Ja), czyli zawartość naszego Ja, spostrzegane przez nas własne myśli, przekonania i cechy osobowości Ja „poznające” (czytelnik, aktywny odbiorca inf...

Spostrzeganie społeczne - komunikacja niewerbalna

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1477

Spostrzeganie społeczne: jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi Zachowania niewerbalne. Wyobrażenia o innych tworzymy szybko i bez wysiłku, jednym ze źródeł informacji są zachowania niewerbalne(mimika i ruchy ciała). Co wiemy o innych, gdy spotkamy ich po raz pierwszy? to, co możemy usłyszeń - ...

Strategie poznawcze

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 287
Wyświetleń: 1813

Strategie poznawcze. Style poznawcze Strategie poznawcze - to zachowania wewnętrzne oraz zewnętrzne umożliwiające magazynowanie oraz wydobywanie informacji z pamięci. Zachowanie wewnętrzne = myśli. Strategie te dzielimy na dwie grupy: organizowanie - znajdowanie relacji między jednostkami wiedzy ...

Wybrane koncepcje człowieka i teorie osobowości

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 287
Wyświetleń: 1554

Wybrane koncepcje człowieka i teorie osobowości. Freud - podejście psychoanalityczne. Większość naszych zachowań motywacyjnych jest nieświadoma np.: poczucie bezpieczeństwa. Podejście behawiorystów - silniejsza motywacja jest wówczas gdy jest większa potrzeba do zaspokojenia. A. Maslow - podejście ...

Zachowania prospołeczne

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1708

Zachowania prospołeczne: dlaczego ludzie pomagają innym Zach. prospołeczne - każde działanie ukierunkowane na niesienie korzyści innej osobie GENEZA ZACH. PROSPOŁECZNYCH: socjobiologia: instynkty i geny (E.O.Wilson, R.Dawkins) socjobiol. - ...

Eksperyment Sperlinga

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 154
Wyświetleń: 2163

Eksperyment Sperlinga Eksperyment Starlinga  -  badania  przeprowadzone przez  Georga Sperlinga  dotyczące funkcjonowania wzrokowej  pamięci sensorycznej . W trakcie  eksperymentu  Sperling prezentował badanym zestaw elementów wzrokowych przez krótki czas (ok. 50  ms ), po czym prosił uczestnikó...

Pamięć- wyjaśnienie zjawiska.

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1183

Pamięć Pomyśl przez chwilę o wszystkich skomplikowanych informacjach, jakie przyswoiłeś sobie w szkole: gramatyka, języki obce, wzory chemiczne, dowody geometryczne, reguły rozumowania sylogistycznego i wiele innych. Następnie zastanów się, o ile więcej musiałeś się nauczyć - poza klasą szkoln...

Oddziaływanie wpływu społecznego na człowieka

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1519

PLAN Przejawy wpływu społecznego Bezrefleksyjny wpływ społeczny Sześć reguł wpływu społecznego wg R.Cialdiniego autorytet społeczny dowód słuszności wzajemność zaangażowanie i konsekwencja sympatia niedostępność 4. Dlaczego ludzie stają się konformistami? Wpływ informacyjny i normatywny...

Podstawy psychologii - pytania egzaminacyjne

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy psychologii
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1778

Sześć reguł wplywu społecznego wg R. Cialdiniego K onformizm informacyjny i normatywny - czym się różnią na czy polegają techniki: „ S topa w d rzwi” i „ D rzwi zatrzaśnięte przed nosem” Dlaczego badani w eksperymencie Milgrama gotowi byli razić pradem niewinną osobę - wymień wszystkie możliwe me...