Podstawy zarządzania - strona 44

note /search

Kontrola jako funkcja zarządzania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 287
Wyświetleń: 1393

KOTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA (10) Kontrola- porównanie tego co jest wykonane z pewnym pożądanym wzorcem oraz korekta takich odchyleń od wzorca, które przekraczają próg tolerancji Cele funkcji kontrolnej -bieżąca orientacja co do zasadności sposobu, kierunku i stopnia zaawansowania realizacj...

Metody zarządzania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1148

METODY ZARZADZANIA Metody zarządzania -zarządzanie przez komunikację -zarządzanie przez konflikt -zarządzanie przez cele -zarządzanie przez delegowanie uprawnień -zarządzanie przez wyjątki Zarządzanie przez komunikację -budowa i doskonalenie systemu stałego informowania pracowników o główny...

Modele zarządzania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 196
Wyświetleń: 868

MODELE ZARZĄDZANIA Modele zarządzania •Organizacja wirtualna •Zarządzanie zintegrowane •Organizacja ucząca się •Zarządzanie procesami •Organizacja sieciowa •Benchmarking •Outsourcing Organizacja wirtualna •Założenie – wytworzenie nowej wartości nie wymaga pracodawców i pracowników •Dynam...

Modelowanie struktur organizacyjnych przedsiębiorst

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1610

MODELOWANIE STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW Czynniki wpływające na kształt struktury organizacyjnej -obiektywne uwarunkowania sytuacyjne systemu -wola kadry kierowniczej -decyzje organizatorów, biorących pod uwagę te parametry Zasady organizacji i zarządzania Dyrektywy praktyczne na ...

Organizowanie jako funkcja zarządzania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1470

Organizowanie Szerokie znaczenie -sekwencja działań prowadzących do utworzenia organizacji w znaczeniu instytucji oraz do nadania jej określonej struktury organizacyjnej Przykłady organizacji w szerokim znaczeniu: utworzenie nowego przedsiębiorstwa, strukturyzacja istniejącego, reorganizowanie...

Zarządzanie jako dyscyplina naukowa c.d

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 469

Istota organizacji- definicje: -Organizacja jest systemem świadomie skoordynowanych działań lub sił dwóch lub więcej ludzi -Organizacja jest wielością części, z których każda dąży do osiągnięcia szczególmego celu, które utrzymują się dzięki wzajemnym powiązaniom jednocześnie przystosowując się ...

Zarządzanie jako dyscyplina naukowa

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 287
Wyświetleń: 1183

ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA Dziedzina nauki -Dziedzina nauki to grupa dyscyplin naukowych, trwale ukształtowana i wyodrębniona ze względu na potrzeby kierowania badaniami podstawowymi, kształceniem kadr naukowych i szkolnictwem wyższym, -w dziedzinach naukowych nadawane są stopnie i

Budowa wewnętrzna organizacji struktura organizacyjna instytucji - om...

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 882
Wyświetleń: 1512

Budowa wewnętrzna organizacji struktura organizacyjna instytucji Część IV Dr Andrzej Stańda 1 Istota struktury organizacyjnej Pojęcie struktury • Pochodzi od łacińskiego słowa struktura i oznacza budowę, rozumianą jako rozmieszczenie elementów oraz zbiór określonych relacji zachodzących mię...

Podstawy zarządzania - pojęcia

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 882
Wyświetleń: 1232

Organizacja to system, którego uporządkowanie polega na tym, że funkcjonalnie zróżnicowane części w zasadzie współprzyczyniają się do powodzenia całości. (T. Kotarbiński) Organizacja społeczna to system, którego uporządkowanie polega na tym, że funkcjonalnie zróżnicowane działania ludzkie wykorzystu...

Lista pytań z Podstaw zarządzania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 2373
Wyświetleń: 1953

Lista pytań z Podstaw zarządzania: I. Organizacja i zarządzanie przegląd podstawowych pojęć 1. Przedstaw model Leavita. 2. Wymień cechy charakterystyczne organizacji.  Systemy otwarte( wpływ otoczenia, ale sam tez decyduje)  Systemy celowe (cel główny, cele szczegółowe) 