Podstawy zarządzania - strona 45

note /search

Funkcja planowania – ujęcie strategiczne - omówienie

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 672
Wyświetleń: 1106

Funkcja planowania – ujęcie strategiczne dr Andrzej Stańda Zarządzanie strategiczne Literatura 1. 2. 3. 4. 5. K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa M. Porter, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa G. Gierszewska, ...

Motywacja jako funkcja zarządzania - omówienie

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 833
Wyświetleń: 2275

Motywacja jako funkcja zarządzania Część V Dr Andrzej Stańda Motywacja jako funkcja zarządzania • Istota motywacji • Movere – uruchamiać, wprawiać w ruch • Motywacja – proces, który określa wybór między różnymi aktywnościami; teoria motywacji powinna objaśniać, dlaczego człowiek preferuje ...

Funkcjonalne i podmiotowe ujęcie zarządzania - omówienie

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 1232
Wyświetleń: 2926

Podstawy zarządzania dr Andrzej Stańda Część II Proces zarządzania – funkcjonalne i podmiotowe ujęcie zarządzania Zarządzanie to kierowanie ludźmi w procesie gospodarowania zasobami organizacji dla realizacji jej celów w sposób zgodny z zasadą racjonalnego gospodarowania • Układ funkcjonal...

Ocena pracowników - Mc Gregor

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1043

Ocena pracowników Ocenianie pracowników polega na wyrażaniu w formie ustnej lub pisemnej osądu o nich lub inaczej mówiąc wartościowaniu ich: - cech osobowych, - zachowań, - efektów pracy. Można wymienić szereg celów szczegółowych oceniania. Jednym z nich jest klasyfikacja zaproponowana wiele lat t...

Opracowanie technologii produkcji

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 441

opracowanie prawidłowej technologii produkcji: 1- wybór najlepszego zestawu maszyn i urządzeń, 2- sprawdzenie ich wydajności, 3- najkorzystniejszy (najmniej kosztowny) sposób ich instalacji, 4- zidentyfikowanie najlepszych metod rozwiązywania indywidualnych zadań dla pracowników, 5- kontrolowani...

Organizowanie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 651

Przez organizowanie rozumie się ustanowienie stosunków zależności pomiędzy stanowiskami, którym wyznaczono wyspecjalizowane zadania, konieczne do osiągnięcia wyznaczonych celów przedsiębiorstwa. Czym jest organizowanie? 1) Organizowanie rzeczowe - pojęcie organizacja oznacza „zespół ludzi i innych ...

Plan taktyczny

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1197

Plan taktyczny Plan taktyczny, zwany też planem operacyjnym, jest budowany na podstawie planu strategicznego. Ogólny plan taktyczny może obejmować okres pięcioletni, ale szczegółowy plan, okres roczny. Co roku należy opracować nowy plan taktyczny. Opracowaniem planu powinny zajmować się jednostki o...

Plan projektu

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 784

Plan projektu Projekt jest to jednorazowe przedsięwzięcie, które ma ustalony wynik końcowy, harmonogram i kosztorys. Czynności podczas opracowywania planu projektu są następujące : 1) Przy sporządzaniu planu projektu istotne jest poznanie opini...

Planowanie długookresowe

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 847

Planowanie długookresowe Planowanie długookresowe cechuje się: - maksymalnie 5-letnim horyzontem czasowym; - uwzględnianiem otoczenia sprowadzanego tylko do rynku, na którym firma jest już obecna; - przewidywaniem opartym na ekstrapolacji wcześniejszych trendów zmian cen, wielkości popytu, zacho...

Planowanie - Decyzja

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 539

Planowanie Planowanie polega na określeniu celów przedsiębiorstwa, jego polityki, programu działania i procedur obsługi. Planowanie to podejmowanie z góry decyzji o tym, co robić, jak to robić, kiedy robić i kto ma to zrobić. Planowanie to: 1- przerzucenie mostu między punktami, tym, w którym jest...