Podstawy zarządzania - strona 4

note /search

Grupy formalne i nieformalne - Organizacja nieformalna

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 868
Wyświetleń: 3346

Jak wiadomo, uczestnicy organizacji nie poruszają się po własnych nie przecinających się orbitach. Są powiązani siecią wzajemnych zależności, tworzą grupy społeczne. Organizacja dzieli między nich różne zadania i funkcje, a jednocześnie dla realizowania tych zadań i funkcji łączy ich w mniejsze lub...

Innowacje- definicje, rodzaje, przyczyny niepowodzenia

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 623

INNOWACJE Definicje podstawowe TWÓRCZOŚĆ - zdolność człowieka do tworzenia nowych idei czy pomysłów lub nowego spojrzenia na idee już znane. INNOWACJE - kierowanie wysiłkiem na rzecz opracowania nowych wyrobów i usług. Nowy produkt lub usługa, będące wynikiem tej działalności. POSTĘP TECHNICZNY...

Istota zarzadzania projektami

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 819

ISTOTA ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI Upowszechnienie się w ostatnich kilkudziesięciu latach podejścia do planowania prezentowanego przez znaczne grono amerykańskich teoretyków organizacji i zarządzania, w którym wyraźnie wyodrębnia się ...

Przywództwo i kierowanie - Teoria behawiorystyczna

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1624

2010-06-06 1 Przywódzwo i kierowanie Przywódcy a kierownicy • Przywódcy - ludzie, którzy potrafą wywierać  wpływ na innych. • Kierownicy – są mianowani i dysponują legalną  władzą nagradzania i karania. • Nie wszyscy kierownicy są przywódcami i nie  wszyscy przywódcy są kierownikami.  Teorie przywó...

Kontrolowanie - formy, zarzadzanie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 686

KONTROLOWANIE Formy kontroli operacji Kontrola operacji może przybrać jedną z trzech form: Kontroli wstępnej Kontroli równoległej Kontroli końcowej Są one nastawione na różne fazy procesów transformacji stosowanych przez organizację. Kontrola wstępna , inaczej kontrola zasilania lub sterują...

Kultura organizacji - wykład

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 980

KULTURA ORGANIZACJI W ciągu ostatnich piętnastu lat teoretycy organizacji wprowadzili pojęcie kultury organizacji, aby wyjaśnić znaczną część tego, co się dzieje w organizacjach. Dlaczego menadżerowie IBM noszą białe koszule? Dlaczego pracownicy Procter & Gamble piszą jedynie jednostronicowe ...

Kultura uczenia sie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1022

Kultura uczenia się Wstęp Otoczenie współczesnych organizacji charakteryzuje się zmiennością, nieprzewidywalnością, coraz większą niepewnością rezultatu podejmowanych decyzji gospodarczych oraz rosnącą zależnością podmiotów gospodarczych od siebie nawzajem. Zacierają się granice między krajami,...

Menadzer w organizacji - konflikt i komunikowanie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 126
Wyświetleń: 987

1.Menadżer w organizacji Menadżer, czy to w organizacji społecznej, czy też w zakładzie pracy, ma na celu osiąganie lub branie udziału w osiąganiu celów wytyczonych przez organizację, do której należy. Główną funkcją każdej organizacji jest wdrażanie dóbr ( produktów lub usług) odpowiadającym okr...

Metoda ABC i zasada Pareto

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1372

Metoda ABC Wstęp Proces zarządzania zwykło się określać jako ciąg następujących po sobie działań, które w ostatecznym wyniku spowodować mają realizację wyznaczonego zadania przez obiekt będący przedmiotem zarządzania. Podstawowe rodzaje tych ...

Metody pracy menadzera

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 665

Menedżer: kierownik, menedżer, lider Przywódca menedżerski (połączenie źródeł władzy menedżera i lidera; być może kierownika oraz efekt zespołu) Metoda - racjonalny sposób postępowania, stosowany ze świadomością możliwości osiągnięcia sukcesu. Technika - narzędzie i umiejętności posługiwania s...