Podstawy zarządzania - strona 39

note /search

Pojęcie i istota zarządzania, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1624

Pojęcie i istota zarządzania Podstawowe zadania nauki o organizacji i zarządzaniu: •ustalenie zależności między zachowaniem się ludzi w pracy a jej wynikami (pracy); •formułowanie wskazówek (zaleceń) mających na celu zapewnić jak największą sprawność pracy indywidualnej i zbiorowej. Podstawowe zada...

Proces podejmowania decyzji, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1729

Proces podejmowania decyzji Definicja 1 Podejmowanie decyzji polega na akcie świadomego wyboru jednego z rozpoznanych i dostępnych (uznanych za możliwy do wdrożenia) wariantów przyszłego działania. Definicja 2 Podejmowanie decyzji polega na rozważeniu wielu możliwych działań w przyszłości, porównyw...

Proces zarządzania zasobami ludzkimi cz.1, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1148

Proces zarządzania zasobami ludzkimi Część 1 Planowanie Zasobów Ludzkich Etapy planowania zasobów ludzkich: •identyfikacja bieżących i przyszłych potrzeb kadrowych w oparciu o analizę stanowisk pracy •przygotowanie odpowiednich programów dostosowawczych Czynniki analizowane podczas planowania ZL ...

Struktury organizacyjne, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1295

Struktury organizacyjne Struktura organizacyjna - jest to system zarządzania składający się z powiązanych ze sobą elementów i procesów organizacji oraz zachodzących między nimi stosunków mających znaczenie dla realizacji określonego celu. Wymiary struktury organizacyjnej • wymiar statyczny • wymiar...

Style kierowania, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 280
Wyświetleń: 2261

Style kierowania Menadżer jest to: •osoba odpowiedzialna za realizację procesu zarządzania, •osoba zarządzająca jednostką gospodarczą (przedsiębiorstwem lub jego częścią), •osoba rozwiązująca problemy organizacyjne i podejmująca decyzje umożliwiające rozwój organizacji w warunkach konkurencji i zmi...

Zarządzanie zasobami ludzkimi cz.2, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1113

Proces zarządzania zasobami ludzkimi Część 2 Szkolenie i rozwój Szkolenie i rozwój to elementy systemu zarządzania zasobami ludzkimi, mające na celu uzupełnienie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do prawidłowego wykonywania zadań na obecnym i (lub) przyszłym stanowisku...

Zarządzanie zasobami ludzkimi, sem III

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1078

Zarządzanie zasobami ludzkimi Wprowadzenie Zarządzanie zasobami ludzkimi jest to skoordynowany zbiór działań związanych z ludźmi, prowadzący do osiągania założonych celów organizacji oraz zaspokojenia potrzeb zatrudnionych w niej pracowników. Definicje ZZL Zarządzanie zasobami ludzkimi jest to plano...

Istota i warunki kierowania - wykład

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 959

    1      Moduł  4  ISTOTA I WARUNKI KIEROWANIA        4.1.  Wprowadzenie      Z  chwilą  pojawienia  się  pierwszych  form  organizacji  pracy  zespoło- wej stanęły przed ludźmi nader waŜkie, a przedtem zupełnie im nieznane  problemy.  Zaistniała  przede  wszystkim  konieczność  racjonalnego  ksz...

Sposoby kierowania ludźmi - wykład

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1428

    1      Moduł  6  SPOSOBY KIEROWANIA LUDŹMI.  STYLE I STRATEGIE      6.1. Wprowadzenie      Do podstawowych problemów, jakie stwarza kaŜde zespołowe przed- sięwzięcie  naleŜą  problemy  kooperacji.  Pod  pojęciem  tym  rozumie  się  “działanie wielopodmiotowe (...) w którym kaŜdy z uczestników l...

Działalność motywacyjna prowadzona przez amerykańskich menedżerów-opra...

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 413

DZIAŁALNOŚĆ MOTYWACYJNA PROWADZONA PRZEZ AMERYKAŃSKICH MENEDŻERÓW Najlepszy sposób motywowania pracowników to: (wg menedżerów amerykańskich) Zapoznanie pracowników z planem „gry”, tak żeby wszyscy poczuli się jej aktywnymi uczestnikami. Wyjaśnić cele (tak jak inni członkowie kierownictwa pracown...