Zarządzanie zasobami ludzkimi cz.2, sem III

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1113
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie zasobami ludzkimi cz.2, sem III - strona 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi cz.2, sem III - strona 2 Zarządzanie zasobami ludzkimi cz.2, sem III - strona 3

Fragment notatki:

Proces zarządzania zasobami ludzkimi Część 2
Szkolenie i rozwój Szkolenie i rozwój to elementy systemu zarządzania zasobami ludzkimi, mające na celu uzupełnienie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do prawidłowego wykonywania zadań na obecnym i (lub) przyszłym stanowisku pracy Podstawowe błędy popełniane w procesie szkolenia: brak możliwości zastosowania nabytych umiejętności w środowisku pracy, niesprecyzownie celów szkolenia, zastępowanie doboru szkoleniem, próby zmiany osobowości szkolonego, zbyt szybkie oczekiwanie efektów szkolenia, nieodpowiedni dobór metod szkolenia, jednorodność technik szkoleniowych, nieprzygotowanie kierowników do roli szkoleniowej, niedostosowanie programu szkolenia do potrzeb organizacji w wyniku zbyt powierzchownej analizy, nienagradzanie pracowników za wdrażanie nowo nabytych umiejętności w codziennej pracy, ograniczanie szkolenia wyłącznie do teorii Korzyści z prawidłowo przeprowadzonego szkolenia: zapewnia zachowanie w organizacji ważnych, unikatowych umiejętności nawet wtedy, gdy odchodzi pracownik, który takie umiejętności posiadał, zapewnia utrzymanie odpowiedniego standardu wykonywanej pracy albo wręcz jego podniesienie, a to sprzyja uzyskaniu większej efektywność pracy szkolonego personelu, zwiększenie elastyczności pracowników organizacji i ułatwienie wprowadzenie zastępstw w wypadku ich nieobecności; sprzyja szybszej adaptacji nowych technik i technologii; Korzyści z prawidłowo przeprowadzonego szkolenia: cykliczne szkolenia i nabywanie nowych wiadomości może przyczynić się do uchronienia przed działaniami rutynowymi i sprzyjać rozwojowi przedsiębiorczości i innowacyjności, zwiększa integrację pracowników z organizacją - możliwość szkolenia i doskonalenia jest dla pracownika dodatkową korzyścią, która zwiększa jego lojalność; podnosi stopień identyfikacji z firmą, gdyż pracownicy lepiej rozumieją wówczas cele i zasady jej działania; motywuje pracowników (przez odpowiednie dodatkowe wynagrodzenie) do pogłębiania wiedzy i wykorzystania nowych umiejętności; wymaga zaangażowania i oddania pracowników, gdyż w trakcie szkoleń jasno przedstawia im się wartości, do których dąży organizacja; Korzyści z prawidłowo przeprowadzonego szkolenia: poprawia komunikację z personelem, zwłaszcza gdy organizuje się wspólne warsztaty kierownictwa i personelu, podczas których opracowywane są metody rozwiązania konkretnych problemów;

(…)

… pracowników do bardziej aktywnej i wydajnej pracy Typy wynagrodzeń • materialne: płace, premie, wyposażenie, diety, itp.; • polityczne: wpływ, władza, odpowiedzialność, kontrola, informacja, udział w formułowaniu celów, podział zasobów, kontakty z otoczeniem; • techniczne: rozwiązywanie problemów, uczestnictwo w zespołach projektowych, pomiar efektów; • społeczno-psychologiczne: tożsamość społeczna i osobista, uznanie, zaufanie, status, informacja, samodzielność; • związane z możliwościami samorealizacji: umożliwienie kształcenia i rozwoju. Wynagrodzenia materialne pieniężne: płaca zasadnicza, premia (regulaminowa, uznaniowa), diety, dodatki (za nadgodziny, stażowy, funkcyjny), itd.; niepieniężne: organizacja wypoczynku i rozrywki, opieka zdrowotna, ubezpieczenie, posiłki w firmie, „wyposażenie…
… podczas oceny pracowników • błędy techniczne •„błąd świeżości” • różnicowanie norm • uprzedzenia lub pozytywne przekonanie do ocenianego • efekt kontaktu • mechanizm projekcji • nadmierne akcentowanie jednej części skali •„błąd aureoli” Zasady oceniania pracowników • celowość • użyteczność • powszechność • jednolitość • kompleksowość • stałość i okresowość • ciągłość • systemowość • metodyczność • formalizacja…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz