To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Rozwój zasobów ludzkich
Elementy rozwoju zasobów ludzkich
Szkolenia pracownicze
Kształtowanie ścieżek karier (razy kariery i charakterystyka, wczesna, właściwa, późna, kierunki rozwoju kariery, proces stagnacji, przyczyny i konsekwencje stagnacji) - Obowiązuje do zaliczenia !!!
Rodzaje karier
I podejście - zależy od osobowości II podejście - zależy od ciebie, co złapiesz, wykorzystywanie szans
Pracownicy - zasób organizacyjny
Szkolenie - cel: pomoc organizacji w wykonywaniu jej zadań poprzez zwiększenie wartości jej najważniejszych zasobów, czyli pracowników.
Szkolenie:
Inwestowanie w ludzi
Zwiększenie zakresu kompetencji pracowników
Pomoc w rozwoju pracownicy
Zalety:
Poprawa efektów osiąganych przez pracowników
Zmniejszenie kosztów uczenia się
Zwiększenie elastyczności pracowników
Wzrost „jakości” ZL
Możliwości rozwoju ZL w ramach organizacji
Zwiększenie zaangażowania pracowników
Pomoc w zarządzaniu zmianą
Pomoc w tworzeniu pozytywnej atmosfery
Poprawa poziomu usług dla klientów
Określanie potrzeb szkoleniowych
CELE
Określenie zbieżności pomiędzy tym co dzieje się w firmie, a tym, co powinno się w niej dziać
Sytuacja istniejąca - luka szkoleniowa - oczekiwania
OBSZARY
Ustalanie potrzeb szkoleniowych różnych działów i konkretnych pracowników
Metody analizowania potrzeb szkoleniowych:
Analiza planów biznesowych
Analiza stanowisk pracy
Analiza efektów
Ankieta szkoleniowa
Planowanie programu szkolenia
Cele: np. „Po zakończeniu szkolenia pracownik będzie w stanie…. (odczytać bilan, korzystać z jakiegoś programu)”
Treść: co powinno zostać wykonane, aby osiągnąć ustalone cele szkoleniowe
Czas trwania: zależy od treści
Gdzie powinno odbyć się szkolenie?
Na stanowisku pracy
W miejscu pracy poza stanowiskiem pracy
Poza miejscem pracy Ocena szkolenia
Cel: stwierdzenie jaka jest skuteczność szkolenia, co należy zmienić
Uwaga: Ocena jest integralna częścią szkolenia Podstawy oceniania należy tworzyć na etapie planowania szkolenia
Ustalić metody pomiaru rezultatów na poziomie:
Reakcji ( jak uczestnicy zareagowali na szkolenie - pomiar zadowolenia klientów)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)