Działalność motywacyjna prowadzona przez amerykańskich menedżerów-opracowanie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 413
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działalność motywacyjna prowadzona przez amerykańskich menedżerów-opracowanie - strona 1 Działalność motywacyjna prowadzona przez amerykańskich menedżerów-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

DZIAŁALNOŚĆ MOTYWACYJNA PROWADZONA PRZEZ AMERYKAŃSKICH MENEDŻERÓW
Najlepszy sposób motywowania pracowników to:
(wg menedżerów amerykańskich)
Zapoznanie pracowników z planem „gry”, tak żeby wszyscy poczuli się jej aktywnymi uczestnikami.
Wyjaśnić cele (tak jak inni członkowie kierownictwa pracownicy muszą ustalić własne zadania w porozumieniu ze swoimi zwierzchnikami)
Gdy zadanie zostanie wykonane pracowników należy nagrodzić (nie tylko dobrym słowem) - pieniądze i awans dla najlepszych.
Podwyżka wynagrodzenia powinna z reguły zbiegać się z rozszerzeniem zakresu obowiązków
Dostając nagrodę pracownik jest w dobrym nastroju i to jest dobry moment, by przekonać go, że powinien pracować jeszcze lepiej.
Stawiać pracownikowi wysokie wymagania, gdy jest w dobrej formie, lecz gdy jest w podłym nastroju nie należy być „twardym” (wymagającym)
Dobry menedżer potrafi umotywować zadania powierzone pracownikom.
INTENSYWNE ANGAŻOWANIE SIĘ W PRACĘ ZAWODOWĄ WYNIKA Z OKREŚLONEJ MOTYWACJI.
Przyczyny angażowania się pracownika w pracę
Model 1.
Praca postrzegana jest jako wartość sama w sobie, dająca satysfakcję i „samonagradzająca”
W tym przypadku pracownik jest skłonny zwiększać swój wkład w pracę bez dodatkowych czynników i zachęt
Model 2.
Praca postrzegana jest jako środek do celu znajdującego się poza nią
Pracownik uzależnia swój wkład w pracę od zysków i nagród, które pozwalają mu zaspokajać potrzeby nie związane z jego pracą. Jego zachowanie jest konsekwencją kalkulacji, uwzględniającej własny wkład w pracę (wysiłek), negatywne czynniki różnego rodzaju, na jakie jest narażony, czyli koszty pracy, oraz zysk w postaci materialnej, emocjonalnej, prestiżu, itp. Typowa motywacja do pracy oparta jest na modelu drugim, choć wiele rodzajów pracy zawiera też elementy modelu pierwszego.
POTRZEBY PRACOWNIKÓW, NA KTÓRE MENEDŻER POWINIEN ZWRACAĆ UWAGĘ W PROCESIE MOTYWACJI
Każdy człowiek posiada określony system potrzeb, które pragnie zrealizować. Potrzeby te są motorem ludzkiej działalności.
Dobry menedżer powinien poznać potrzeby swoich pracowników i w działalności motywacyjnej dążyć do stworzenia takich warunków pracy i struktury zadań, aby wykonujący je podwładni osiągali dobre rezultaty pracy przy jednoczesnym realizowaniu swoich potrzeb
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz