Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - strona 102

note /search

Psychologia rozwojowa - omówienie(sem. II)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia
Pobrań: 595
Wyświetleń: 2688

mgr B. Myka -Litko,, Psychologia biegu życia, Cały materiał na zaliczenie 1. Główne działy psychologii rozwojowej Filogenetyczna- bada pochodzenie i rozwój procesów psychicznych w całym świecie zewnętrznym. Śledzi rozwój psychiki od jej najprostszych przejawów do świadomości człowieka. Ontogenetyc...

Psychologia ogólna - omówienie (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 245
Wyświetleń: 1358

,Psychologia ogólna, CZYNNIKI POZNAWCZE W UCZENIU SIĘ UTAJONE UCZENIE SIĘ. MAPY OZNAWCZE. Wiele behawiorystów, sądzi że organizmy uczą się tylko tych reakcji sprawczych, które są wzmacniane. E. C. Tolman wykazał, że szczury nabywają ist...

Jak się uczyć - omówienie(sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1008

,Psychologia Ogólna, Uczenie się UCZENIE SIĘ Psychologowie nie potrafią ustalić jednej definicji uczenia się. Tak więc jest ono rozumiane na wiele różnych sposobów. Z perspektywy behawiorystycznej uczenie się jest jakąś względnie stałą zmianą w zachowaniu pojawiającą się w wyniku doświadczeń.. Jed...

Psychologia Ogólna, Test z odpowiedziami, Uczenie się (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 6517
Wyświetleń: 14889

Psychologia Ogólna - Test z nauczania1.Proces uczenia się to:a) proces nauczania i uczenia sięb) uszczegółowaniem do specyficznej dziedziny nauki c) zdobywanie doświadczeń prowadzących do powstawania trwałych zmian w zachowaniu uczącego się.

Psychologia ogólna - nagrody i kary - omówienie (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia ogólna
Pobrań: 175
Wyświetleń: 945

,Psychologia ogólna, wzmocnienia- nagrody i kary WZMOCNIENIA A NAGRODY I KARY Nagrody są bodźcami podnoszącymi częstość występowania zachowań i zwykle są to zdarzenia przyjemne. Skinner wolał posługiwać się pojęciem wzmocnienia niż nagr...

Psychologia biegu życia - egzamin, opracowanie (sem.I)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Psychologia
Pobrań: 1120
Wyświetleń: 3136

mgr S. Ćwikła,, Psychologia biegu życia, Egzamin, opracowanie 1.a (podobno b) 2. społecznego 3.abcd (podobno b + d) 4.c 5.b (podobno a + b) 6.bcd 7.b 8.empiryzm-Tabularaza -jest bardzo jednostronna -przedmiotowe traktowanie człowieka -niezmienność środowiska -nie uwzględnia innych czynn...

Antyk i Średniowiecze - omówienie (sem. II)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Historia myśli pedagogicznej
Pobrań: 196
Wyświetleń: 2058

R. Bednarz- Grzybek, Historia myśli pedagogicznej, Antyk i Średniowiecze Antyk Republika Rzymu obyczaj rzymski wymagał, by ojciec przygotował syna do przyszłych obowiązków obywatelskich, z polityką zaznajamiała się młodzież uczęszczając na posiedzenie sejmu w 20 rż. Rzymianin dostatecznie przygotow...

Gimnazjum humanistyczne w epoce odrodzenia - geneza (sem. II)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Historia myśli pedagogicznej
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1260

R. Bednarz- Grzybek, Historia myśli pedagogicznej, Geneza i rozwój gimnazjum humanistycznego w epoce odrodzenia Akademia Lubrańskiego (Collegium Lubranscianum): Założona w 1518 roku przez biskupa Jana Lubrańskiego. Pierwszym rektorem był pochodzący z Poznania teolog - humanista Tomasz Baderman, Aka...

Historia myśli pedagogicznej(sem. II)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Historia myśli pedagogicznej
Pobrań: 805
Wyświetleń: 2233

R. Bednarz- Grzybek, Historia myśli pedagogicznej, Materiał na końcowy egzamin Starożytność: Sparta i Ateny Sparta - ideał wychowania to dobry wojownik i posłuszny obywatel; - dzieci są własnością państwa; ono ingeruje w ich wychowanie od momentu urodzenia; - zaraz po urodzeniu dziecka ojciec miał ...

Reformacja - omówienie (sem. II)

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Historia myśli pedagogicznej
Pobrań: 119
Wyświetleń: 847

R. Bednarz- Grzybek, Historia myśli pedagogicznej, Reformacja i jej skutki dla oświaty Skutki reformacji dla oświaty: ćwiczenia fizyczne, taniec, jazda konno, brano pod uwagę ambicje człowieka, kary fizyczne to ostateczność, Szkoła nastawiona na   ucznia,odejscie od bicia, przycz.ref.: