Prof. dr hab. Helena Tendera-Właszczuk

note /search

Zagadnienia do egzaminu

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 742
Wyświetleń: 2051

Cechy reklamy amerykańskiej  – reklama twarda, odnosi się do indywidualnych problemow i  osobistych potrzeb. Posluguje się słynnymi postaciami, skupia się na cechach produktow. Przytacza  racjonalne argumenty, wyniki badan. Wychodzi z zalozenia, ze odbiorca nic nie wie o tym produkcie.  Agresywni...

Cena i promocja czynnik ustalania

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1190

Czynniki ustalania ceny w marketingu międzynarodowym  Wewnętrzne   Cele strategiczne firmy   Zakres umiędzynarodowienia firmy   Stopień centralizacji zarządzania marketingiem   Horyzont działania na rynku międzynarodowym   Charakter produktu   Międzynarodowy cykl życia produktu  Zewnętrzne   Ogól...

Firma i jej strategie na rynku

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1449

Marketing  – sztuka oferowania odpowiedniego produktu po odpowiedniej cenie w  odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie odpowiedniemu klientowi w celu zysku.  Dlaczego jest ważny?   Zwiększające się otwarcie rynków i gospodarki światowej   Rosnąca konkurencja między podmiotami, nawet znacznie od ...

Produkt i jego adaptacja

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1645

Produkt:   zbiór korzyści stanowiących dla konsumenta satysfakcję z zakupu   każdy obiekt wymiany:   dobro materialne   usługa   miejsce   organizacja   idea  Struktura produktu:  1. rdzeń produktu (zaspokojona przez produkt potrzeba)  2. produkt rzeczywisty: kształt, kolor, jakość opakowania  3....

REKLAMA MIĘDZYNARODOWA

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 252
Wyświetleń: 2128

REKLAMA MIĘDZYNARODOWA  Strategia reklamy   Konsumenci kupują dlatego, że uznają reklamę za przekonywującą, a nie za zabawną   Przekaz reklamy ma zapewnić zapamiętanie produktu i jego marki, a nie reklamy   Dobra reklama może pomóc gorszemu produktowi przez krótki czas   Zła reklama może zaszkodz...

Rodzaje orientacji i otoczenie firmy

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1533

Rodzaje orientacji międzynarodowej przedsiębiorstw  ETNOCENTRYZM POLICENTRYZM  Potrzeby rynku krajowego unikalność każdego z rynków,  są najważniejsze lokalny rozwój produktu  REGIOCENTRYZM GEOCENTRYZM  Specyfikacja regionów, strategia globalna, produkty  standaryzacja wewnątrz, a nie globalne wr...

Typy badań marketingowych

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 308
Wyświetleń: 2597

Typy badań marketingowych wg kryterium przedmiotowego:   Badanie warunków działania (badanie otoczenia firmy)   Badanie instrumentów działania(badania produktu, ceny, dystrybucji, promocji–MIX)   Badanie rezultatów działania (badanie warunków sprzedaży, badanie udziału w rynku,  badanie wizerunku...

Branding - Marka producenta

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 357
Wyświetleń: 2282

Stosowanie marki w celu wyróżnienia swojej oferty rynkowej i nadanie jej określonej wartości.  Najlepszy sposób pozyskiwania lojalności klientów, a jednocześnie utrwalenie przewagi  konkurencyjnej.  Dlatego też marki uważane są za najważniejsze inwestycje i potencjalne najwartościowszy majątek  fir...

Wymiary kultury

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing
Pobrań: 329
Wyświetleń: 2625

Hofstede, Trompenaars, Hall  Wymiary kultury wg Hofstede’a:  I. Dystans do władzy ( w Azji duży – w USA mały )  II. Indywidualizm – kolektywizm ( w USA każdy dąży do osobistego sukcesu – Azja,  Ameryka Południowa, najważniejsze jest dobro ws...

Marketing międzynarodowy - Orientacje marketingowe przedsiębiorstwa

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Marketing międzynarodowy
Pobrań: 630
Wyświetleń: 2401

Prof. dr hab. Helena Tendera-Właszczuk Literatura: 1."Marketing międzynarodowy: zarys tematyki" -Jan Wiktor, Renata Oczkowska, Agnieszka Żbikowska. 2."Marketing międzynarodowy" -Elżbieta Duliniec (SGH). 3."Marketing na rynku międzynarodowym" -Wojciech Grzegorczyk. 4.&q...