Zagadnienia do egzaminu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 784
Wyświetleń: 2303
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zagadnienia do egzaminu - strona 1 Zagadnienia do egzaminu - strona 2 Zagadnienia do egzaminu - strona 3

Fragment notatki:


Cechy reklamy amerykańskiej  – reklama twarda, odnosi się do indywidualnych problemow i  osobistych potrzeb. Posluguje się słynnymi postaciami, skupia się na cechach produktow. Przytacza  racjonalne argumenty, wyniki badan. Wychodzi z zalozenia, ze odbiorca nic nie wie o tym produkcie.  Agresywnie prezentuje produkt.  Konwergencja kulturowa  – upodabnianie produktow na swiecie, unifikacja, przyjmowanie obcych  wzorcow. Przykład: Japonia – wzrost spozycia wołowiny i zboza  Badania wtorne  – były wykonane wczesniej, SA tanie. Dziela się na zewnętrzne (prowadzone przez  inne organizacje) i wewnetrzen (prowadzone przez firme)  Adaptacja –  dostosowanie się do rynku. Nieznaczne zmiany produktow. Przystosowywuje się do  innych rynkow pod względem kulturowym, prawnym, klimatycznym.   Wynalezienie produktu  – stworzenie od podstaw nowego produktu lub wprowadzenie na rynek  danego kraju produktu, którego na nim wczesniej nie było np. fiat w Polsce  Typy wizerunku marki  - Marka symboliczna – świadczy o określonym wzorcu konsumpcji. Jej nośnikami są  ekskluzywne produkty świadczące o zamożności nabywców    Marka Snobistyczna – bardzo bogaci konsumenci, chęć odizolowania się od „gorszego” otoczenia    Marka Przynależności – podkreśla związek z subkulturą, wyznacznikiem nie jestem zamożność ale  sposób życia, wspólne wartości zachowania    Marka legendarna – np. garbus  Dystrybucja intensywna  – dostarczanie produktu do jak największej liczby punktow sprzedazy  Dystrybucja wyłączna  – wybor dystrybutora, który otrzyma wyłączność na dystrybucje towaru.  Kanal o duzej ilości szczebli to  kanal dlugi  Polityka zagarniania  – ustalenie swojej pozycji na rynku (swoisty wzor do naśladowania), wysoka cena a  pozniej, gdy zdobywa się kolejne sektory rynku można ceny obniżać  Reklama w krajach islamskich  – zakaz nagości i seksu. Zakaz wystepowania dzieci w reklamach. Gdy  reklama skierowana jest do dzieci wazne jest podkreślenie autorytetu rodzicow.  Kultura kobieca  – charakterryzuje się wysokimi, dosc rygorystycznymi wymaganiami. Skupia się na dobrch  luksusowych: kosmetyki, odziez, perfumy, zdrowie, uroda, samochody.  Produkt rzeczywisty  – kształt, kolor, opakowanie, jakość  przedsiębiorstwa kierujące się etnocentryzmem cechuje  – scisly związek z kultura i zwyczajami panstwa,  w którym dane predsiebiorstwo dziala, produkcja wyrobow o charakterze dywergencyjnym.  Dywergencja kulturowa –  preferowanie tradycyjnych produktow krajowych „dobre bo nasze”, we  francuskim filmie bohater jest Francuzem, nosi francuskie ciuchy, jezdzi renault/citroenem/peugeotem,  pozera bagietki, rozmawia przez sagema i jego system alarmowy tez jest firmy sagem ;p 

(…)

… nagości, seksu, piękna ludzkiego ciała jest bardzo popularny, zakaz posługiwania się
dziećmi w reklamie, potrzeba wyróżnienia się
- elementy teatralności ekstrawagancji
- dramatyzm
- fantazja
- tworzenie wizerunku
- emocje
- opowiadanie historyjek
- gra słów
- symbolizm
- humor
- duże znaczenie estetyki
- starsi uczący młodszych.
reklama japońska - Milcząca, miękka:
- dostarcza konsumentowi zawoalowanych…
… wyróżnienia się
- elementy teatralności ekstrawagancji
- dramatyzm
- fantazja
- tworzenie wizerunku
- emocje
- opowiadanie historyjek
- gra słów
- symbolizm
- humor
- duże znaczenie estetyki
- starsi uczący młodszych.
reklama japońska - Milcząca, miękka:
- dostarcza konsumentowi zawoalowanych informacji;
- do konsumenta należy odkodowanie informacji;
- reklama ma na celu kreowanie zaufania do producenta…
…, może ja odrzucic, uzywanie nowych rozwiązań
telekomunikajnych, nowe srodki perswazji
cechy typowe dla dzisiejszych kanałów dystrybucji – rozwoj sieci handlowych o zasiegu
miedzynarodowym, ekspansja marketingu bezpośredniego, rosnące możliwości logistyki
miedzynarodowej.
cenowa strategia przenkania - wejście na rynek-niska cena, potem wyższa stymulowana intensywną
promocją
strategia produktu bez marki - niższe…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz