Cechy reklamy amerykańskiej – reklama twarda, odnosi się do indywidualnych problemow i osobistych potrzeb. Posluguje się słynnymi postaciami, skupia się na cechach produktow. Przytacza racjonalne argumenty, wyniki badan. Wychodzi z zalozenia, ze odbiorca nic nie wie o tym produkcie. Agresywnie prezentuje produkt. Konwergencja kulturowa – upodabnianie produktow na swiecie, unifikacja, przyjmowanie obcych wzorcow. Przykład: Japonia – wzrost spozycia wołowiny i zboza Badania wtorne – były wykonane wczesniej, SA tanie. Dziela się na zewnętrzne (prowadzone przez inne organizacje) i wewnetrzen (prowadzone przez firme) Adaptacja – dostosowanie się do rynku. Nieznaczne zmiany produktow. Przystosowywuje się do innych rynkow pod względem kulturowym, prawnym, klimatycznym. Wynalezienie produktu – stworzenie od podstaw nowego produktu lub wprowadzenie na rynek danego kraju produktu, którego na nim wczesniej nie było np. fiat w Polsce Typy wizerunku marki - Marka symboliczna – świadczy o określonym wzorcu konsumpcji. Jej nośnikami są ekskluzywne produkty świadczące o zamożności nabywców Marka Snobistyczna – bardzo bogaci konsumenci, chęć odizolowania się od „gorszego” otoczenia Marka Przynależności – podkreśla związek z subkulturą, wyznacznikiem nie jestem zamożność ale sposób życia, wspólne wartości zachowania Marka legendarna – np. garbus Dystrybucja intensywna – dostarczanie produktu do jak największej liczby punktow sprzedazy Dystrybucja wyłączna – wybor dystrybutora, który otrzyma wyłączność na dystrybucje towaru. Kanal o duzej ilości szczebli to kanal dlugi Polityka zagarniania – ustalenie swojej pozycji na rynku (swoisty wzor do naśladowania), wysoka cena a pozniej, gdy zdobywa się kolejne sektory rynku można ceny obniżać Reklama w krajach islamskich – zakaz nagości i seksu. Zakaz wystepowania dzieci w reklamach. Gdy reklama skierowana jest do dzieci wazne jest podkreślenie autorytetu rodzicow. Kultura kobieca – charakterryzuje się wysokimi, dosc rygorystycznymi wymaganiami. Skupia się na dobrch luksusowych: kosmetyki, odziez, perfumy, zdrowie, uroda, samochody. Produkt rzeczywisty – kształt, kolor, opakowanie, jakość przedsiębiorstwa kierujące się etnocentryzmem cechuje – scisly związek z kultura i zwyczajami panstwa, w którym dane predsiebiorstwo dziala, produkcja wyrobow o charakterze dywergencyjnym. Dywergencja kulturowa – preferowanie tradycyjnych produktow krajowych „dobre bo nasze”, we francuskim filmie bohater jest Francuzem, nosi francuskie ciuchy, jezdzi renault/citroenem/peugeotem, pozera bagietki, rozmawia przez sagema i jego system alarmowy tez jest firmy sagem ;p
(…)
… nagości, seksu, piękna ludzkiego ciała jest bardzo popularny, zakaz posługiwania się
dziećmi w reklamie, potrzeba wyróżnienia się
- elementy teatralności ekstrawagancji
- dramatyzm
- fantazja
- tworzenie wizerunku
- emocje
- opowiadanie historyjek
- gra słów
- symbolizm
- humor
- duże znaczenie estetyki
- starsi uczący młodszych.
reklama japońska - Milcząca, miękka:
- dostarcza konsumentowi zawoalowanych…
… wyróżnienia się
- elementy teatralności ekstrawagancji
- dramatyzm
- fantazja
- tworzenie wizerunku
- emocje
- opowiadanie historyjek
- gra słów
- symbolizm
- humor
- duże znaczenie estetyki
- starsi uczący młodszych.
reklama japońska - Milcząca, miękka:
- dostarcza konsumentowi zawoalowanych informacji;
- do konsumenta należy odkodowanie informacji;
- reklama ma na celu kreowanie zaufania do producenta…
…, może ja odrzucic, uzywanie nowych rozwiązań
telekomunikajnych, nowe srodki perswazji
cechy typowe dla dzisiejszych kanałów dystrybucji – rozwoj sieci handlowych o zasiegu
miedzynarodowym, ekspansja marketingu bezpośredniego, rosnące możliwości logistyki
miedzynarodowej.
cenowa strategia przenkania - wejście na rynek-niska cena, potem wyższa stymulowana intensywną
promocją
strategia produktu bez marki - niższe…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)