Wykład - strategia marketingowa przedsiębiorstwa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 672
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - strategia marketingowa przedsiębiorstwa - strona 1 Wykład - strategia marketingowa przedsiębiorstwa - strona 2 Wykład - strategia marketingowa przedsiębiorstwa - strona 3

Fragment notatki:

Marketing dr Marek Drzazga
Wykład 9
STRATEGIA MARKETINGOWA PRZEDSIĘBIORSTWA
Polityka cen i produktu Polityka promocji Polityka dystrybucji
Sprzedaż osobna - reklama
- promocja
- public relations
Otoczenie
Realizacja strategii
Otoczenie
Rynek
Nabywca
Funkcje promocji
informacyjne - produkt zaistniał i może być atrakcyjny dla konsumenta
pobudzające
konkurencyjne
Promotion mix - kompozycja marketingowa, w której dominujące znaczenie posiadają 4 grupy:
reklama - bezosobowa, płatna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji rynkowych
sprzedaż osobista - prezentowane oferty przedsiębiorstw i aktywizowanie sprzedaży za pomocą bezpośrednich kontaktów interpersonalnych sprzedawcy z nabywcą
public relations - kompleks działań mających na celu uzyskanie zrozumienia i zaufanie opinii publicznej wobec przedsiębiorstwa i stworzenie atrakcyjnego wizerunku firmy
promocja dodatkowa - zespół środków podnoszących stopień atrakcyjności produktów dla nabywców i podwyższenie ich skłonności do zakupu
Cele praktyki promocji:
a. ekonomiczne:
wzrost : dochodów, utargu, utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym rynku, zdobycie nowych produktów, przeciwdziałanie spadkowi sprzedaży
spadek: kosztów kierowania w czasie, racjonalizowanie sprzedaży
b. społeczne - przedsiębiorstwo jako podmiot promocji, wzrost stopnia znajomości firmy, jej wizerunku, Konsument - edukacja rynkowa, lojalność
Produkt - wizerunek, stopień znajomości cech
Elementy procesu komunikacji
Nadawca Kodowanie Odkodowanie Odbiorca
Kanał
Zakłócenia
Sprzężenie zwrotne Odpowiedź
Powody braku przekazu:
selektywne postrzeganie
selektywne zniekształcanie
selektywne przypomnienie
Etapy budowy skutecznej komunikacji:
1. Identyfikacja audytorium,
2. Cele procesu komunikacji - wywołanie reakcji poznawczej, uczuciowej lub behawioralnej, wprowadzenie uniformacji, wywołanie pożądanej zmiany w przekonaniu
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz