Przedmiot marketingu międzynarodowego

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przedmiot marketingu międzynarodowego - strona 1 Przedmiot marketingu międzynarodowego - strona 2 Przedmiot marketingu międzynarodowego - strona 3

Fragment notatki:

Marketing międzynarodowy wykład 2
Przedmiot marketingu międzynarodowego:
Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klientów (nabywców)
Np. nie wszyscy spożywają wieprzowinę czy wołowinę, firma Danone wchodząc na polski rynek wprowadziła dwa nowe smaki jogurtów: jabłkowy, który się nie przyjął, i wiśniowy, gdyż Polacy nie lubią zbyt słodkich jogurtów
Rozpoznanie zagranicznego otoczenia- rozpoznanie warunków działania na danym rynku, czy istnieje popyt, jak długo będzie popyt na dany produkt, czy mamy konkurencję, zamożność społeczeństwa, sposób, w jaki ludzie zaspakajają swoje potrzeby
Np. na niektórych rynkach zaczęły się sprzedawać produkty, które nie powinny się sprzedawać - w Brazylii zaczęto jeść płatki na śniadanie pod wpływem telenoweli i seriali amerykańskich
Product placement- produkt ma przemawiać do podświadomości odbiorcy
Popyt rzeczywisty- ilość produktu, jaką nabywcy faktycznie kupują na danym rynku
Popyt potencjalny- chęć nabycia określonego dobra, która nie jest możliwa z powodu wysokości dochodów Ukształtowanie i rozwój produktu- wiele firm sądzi, że na każdym rynku trzeba sprzedawać produkty nowoczesne. Jednak w niektórych krajach sprzedają się proste rzeczy, a najważniejsze kryteria to cena i kultura techniczna społeczeństwa.
Koncepcja opakowanie- decyduje otoczenie, zwyczaje konsumpcyjne, np. w Japonii sprzedaje się wino w buteleczkach 100ml, ze względu na małą powierzchnię mieszkań; w Japonii są jednorazowe proszki do prania, Amerykanie lubią największe opakowania
Ustalenie ceny- firma sprzedaje swoje produkty w krajach bogatych i krajach biednych - firma musi zdecydować do jakiego klienta chce dotrzeć; firma dostosowuje ceny do danych warunków- zastosowanie w krajach, gdzie produkt jest wytwarzany
Wybór kanałów dystrybucji- są takie produkty, które nie mają być sprzedawane wszędzie, gdyż mogą stracić na wartości
Wybór sposobów komunikowania się z rynkiem- charakter reklamy wyświetlany na danym rynku
Czynniki wpływające na marketing międzynarodowy:
Różnice kulturowe- kultury nisko kontekstowe (wszystko trzeba powiedzieć, gdyż społeczeństwo nic nie wie), kultury wysoko kontekstowe ( zakłada się, że społeczeństwo coś wie)
Kultura męska- podejmowanie decyzji
Kultura żeńska- partnerowanie
Różnice klimatyczne wpływają na to, co w tym produkcie się znajduje. W klimacie ciepłym więcej wody w kosmetykach, w klimacie zimnym więcej tłuszczu w kosmetykach. Różnice w smaku i preferowanym zapachu
Sposoby komunikacji/ użytkowania produktu, np. w Niemczech piwo spożywa się w litrowym kuflu, a w Polsce w pół litrowym


(…)

… i dywersyfikacja ryzyka- firmy działają jednocześnie na rynkach rozwiniętych i nierozwiniętych czy stabilnych politycznie bądź nie, co rekompensuje straty
Ekonomia skali- ekspansja zagraniczna jest jedynym sposobem wykorzystania produkcji
Zyski
Kryteria podziału strategii wejścia na rynki zagraniczne:
Formy działalności firmy za granicą- może to być eksport, otwarcie filii za granicą, sprzedaż patentu
Stopień…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz