To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Produkt: zbiór korzyści stanowiących dla konsumenta satysfakcję z zakupu każdy obiekt wymiany: dobro materialne usługa miejsce organizacja idea Struktura produktu: 1. rdzeń produktu (zaspokojona przez produkt potrzeba) 2. produkt rzeczywisty: kształt, kolor, jakość opakowania 3. produkt poszerzony: gwarancja, dostawa, kredyt, usługi dodatkowe 4. produkt potencjalny Produkt w działalności firmy za granicą: najważniejszy obok promocji element marketingu – MIX największe znaczenie na rynkach działania ma: kształtowanie struktury produktu (materialnych i niematerialnych cech produktów) ustalenie marki produktu wybór kombinacji produktu i promocji Strategie produktu na rynku międzynarodowym: proste rozszerzenie: oferowanie tego samego produktu na innych rynkach standaryzacja – celowe oferowanie tego samego produktu na różnych rynkach adaptacja produktu - dostosowanie produktu do potrzeb klientów na różnych rynkach wynalezienie produktu – wprowadzenie nowego produktu stary produkt, ale pierwszy raz sprzedany na danym rynku produkt nowy- nikt inny go nie ma, po raz pierwszy oferujemy go klientom Proste rozszerzenie: Jest to wprowadzenie produktu bez jakichkolwiek zmian na rynek zagraniczny. Podstawowym wymogiem jest tutaj już istniejący potencjalny popyt na dany produkt. Zaletą tego rozwiązania jest brak wydatków na badania i rozwój, na zmiany w procesie wytwarzania oraz zmiany w promocji Standaryzacja produktu: Od prostego rozszerzenia należy odróżnić standaryzację produktu, czyli dążenie do jego ujednolicenia na wszystkich rynkach (większości rynków), na których firma produkt sprzedaje Można je stosować tylko do niektórych grup produktów i po spełnieniu szeregu warunków. Warunki, których spełnienie umożliwia zastosowanie strategii standaryzacji: Występuje zbliżona użyteczność materialna produktu na różnych rynkach, wynikających z charakteru produktów Artykuły culture – free Skierowane do osób prezentujących podobny styl życia i zgłaszających zbliżone potrzeby niezależnie od kultury (bogaci i wykształceni , dużo podróżujących) Mogą być standaryzowane na całym świecie Np. aparaty fotografoczne, sprzęt RTV, elektronika, usługi lotnicze, napoje orzeźwiające, karty kredytowe, usługi bankowe, dobrze luksusowe (perfumy), sprzęt sportowy. Adaptacja produktu Jest to dostosowanie produktów do lokalnych warunków i preferencji, zmiany mogą być gruntowe i powierzchowne Inna formą jest adaptacja produktu dla różnych detalistów na tym samym rynku Adaptacja pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w wstępnej fazie ekspansji, w długim okresie czasu jest na ogół bardziej opłacalna niż poprzednia
(…)
… lokalnych, zwyczajów, przyzwyczajeń i
sposobów jego użytkowania
Ograniczenie przestrzenne
Czynniki demograficzne ( miniaturyzacja – np. inna figura kobiet na rynku japońskim)
Czynniki kulturowe (czasami dotyczy to uproszczenie wersji produktu bądź jego
rozszerzenie)
Dochody i cena
Wynalezienie produktu:
Występuje w 2 formach. Pierwszą z nich jest wprowadzenie na rynek produktu, który
na rodzimym rynku…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)