Produkt i jego adaptacja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1610
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Produkt i jego adaptacja - strona 1 Produkt i jego adaptacja - strona 2 Produkt i jego adaptacja - strona 3

Fragment notatki:


Produkt:   zbiór korzyści stanowiących dla konsumenta satysfakcję z zakupu   każdy obiekt wymiany:   dobro materialne   usługa   miejsce   organizacja   idea  Struktura produktu:  1. rdzeń produktu (zaspokojona przez produkt potrzeba)  2. produkt rzeczywisty: kształt, kolor, jakość opakowania  3. produkt poszerzony: gwarancja, dostawa, kredyt, usługi dodatkowe  4. produkt potencjalny  Produkt w działalności firmy za granicą:   najważniejszy obok promocji element marketingu – MIX   największe znaczenie na rynkach działania ma:   kształtowanie struktury produktu (materialnych i niematerialnych cech produktów)   ustalenie marki produktu   wybór kombinacji produktu i promocji    Strategie produktu na rynku międzynarodowym:   proste rozszerzenie:   oferowanie tego samego produktu na innych rynkach   standaryzacja – celowe oferowanie tego samego produktu na różnych rynkach   adaptacja produktu - dostosowanie produktu do potrzeb klientów na różnych rynkach   wynalezienie produktu – wprowadzenie nowego produktu   stary produkt, ale pierwszy raz sprzedany na danym rynku   produkt nowy- nikt inny go nie ma, po raz pierwszy oferujemy go klientom  Proste rozszerzenie:   Jest to wprowadzenie produktu bez jakichkolwiek zmian na rynek zagraniczny.  Podstawowym wymogiem jest tutaj już istniejący potencjalny popyt na dany produkt.   Zaletą tego rozwiązania jest brak wydatków na badania i rozwój, na zmiany w  procesie wytwarzania oraz zmiany w promocji  Standaryzacja produktu:   Od prostego rozszerzenia należy odróżnić standaryzację produktu, czyli dążenie do  jego ujednolicenia na wszystkich rynkach (większości rynków), na których firma  produkt sprzedaje   Można je stosować tylko do niektórych grup produktów i po spełnieniu szeregu  warunków.  Warunki, których spełnienie umożliwia zastosowanie strategii standaryzacji:   Występuje zbliżona użyteczność materialna produktu na różnych rynkach,  wynikających z charakteru produktów  Artykuły culture – free   Skierowane do osób prezentujących podobny styl życia i zgłaszających zbliżone  potrzeby niezależnie od kultury (bogaci i wykształceni , dużo podróżujących)   Mogą być standaryzowane na całym świecie   Np. aparaty fotografoczne, sprzęt RTV, elektronika, usługi lotnicze, napoje  orzeźwiające, karty kredytowe, usługi bankowe, dobrze luksusowe (perfumy), sprzęt  sportowy.  Adaptacja produktu   Jest to dostosowanie produktów do lokalnych warunków i preferencji, zmiany mogą  być gruntowe i powierzchowne   Inna formą jest adaptacja produktu dla różnych detalistów na tym samym rynku   Adaptacja pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w wstępnej fazie ekspansji,  w długim okresie czasu jest na ogół bardziej opłacalna niż poprzednia 

(…)

… lokalnych, zwyczajów, przyzwyczajeń i
sposobów jego użytkowania
Ograniczenie przestrzenne
Czynniki demograficzne ( miniaturyzacja – np. inna figura kobiet na rynku japońskim)
Czynniki kulturowe (czasami dotyczy to uproszczenie wersji produktu bądź jego
rozszerzenie)
Dochody i cena
Wynalezienie produktu:
Występuje w 2 formach. Pierwszą z nich jest wprowadzenie na rynek produktu, który
na rodzimym rynku…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz