To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing – sztuka oferowania odpowiedniego produktu po odpowiedniej cenie w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie odpowiedniemu klientowi w celu zysku. Dlaczego jest ważny? Zwiększające się otwarcie rynków i gospodarki światowej Rosnąca konkurencja między podmiotami, nawet znacznie od siebie oddalonymi geograficznie Redukcja stawek celnych Rewolucja w technologiach informacyjnych Wzrost znaczenia korporacji transnarodowych Trudności marketingu międzynarodowego – rosnąca złożoność: Różnice między klientami z różnych krajów maja większe znaczenie niż zróżnicowanie klientów w ramach jednego kraju, Typowe sposoby działania stosowane w jednym kraju, najczęściej nie sprawdzają się w innym, Przewagi konkurencyjne uzyskane w jednym kraju mogą być trudne do wprowadzenia w drugim, Wciąż duże w wielu krajach znaczenie regulacji i przepisów lokalnych, Z uwagi na swoją złożoność marketing międzynarodowy wymaga dużych umiejętności i zasobów organizacyjnych, Marketing międzynarodowy musi odzwierciedlać międzynarodową konkurencyjność. Orientacje marketingowe przedsiębiorstwa na rynku: Koncepcja produkcji (produkcja masowa po niskiej cenie), Koncepcja produktu(wysoka jakość i wielość cech użytkowych produktu), Koncepcja sprzedaży (agresywne działania promocyjne i reklamowe) Koncepcja marketingowa (potrzeby i wymagania klienta, dążenie do zaspokojenia ich lepiej niż konkurencja) Koncepcja marketingu społecznego (długookresowy interes klienta i całego społeczeństwa) Przedmiot marketingu międzynarodowego: Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań nabywców, Rozpoznanie zagranicznego otoczenia, Ukształtowanie i rozwój produktu, Koncepcja opakowania, Ustalanie ceny, Wybór kanałów dystrybucji, Wybór sposobów komunikowania się, Podstawowe decyzje przedsiębiorstwa: Czy wchodzić na obce rynki Na które rynki wejść Jakie wybrać strategie wejścia Plan marketingowy Marketing MIX Przyczyny wejścia firm na rynek obcy: PUSH – „wypchnięcie” z rynku krajowego (metoda reaktywna) PULL – większe szanse za granicą (metoda aktywna) Szanse Cykl życia produktu na rynku krajowym Konkurencja Redukcja i dywersyfikacja ryzyka Ekonomia skali (ważne dla PULL) Zyski (PUSH i PULL) Kryteria podziału strategii wejścia na rynki zagraniczne: Formy działalności Stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego Strategie w układzie rynek – produkt ( co chcemy oferować) Rodzaj przewagi konkurencyjnej Sposób działania w stosunku do przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku Strategie ze względu na formy działalności: Eksport pośredni Eksport bezpośredni Sprzedaż licencji
(…)
… na rynku przez dłuższy czas
III strategia („co oferować”) strategia w układzie produkt – rynek
RYNKI
Dotychczasowe nowe
Stare
Produkty
Nowe
Najczęściej Najrzadziej
Strategia I Strategia L Strategia Z
AAAB
CCDCD
Strategia penetracji rynku
(A)
Strategia rozwoju rynku
(B)
Strategia rozwoju produktu
(C)
Strategia innowacji (D)
4. Rodzaje przewagi konkurencyjnej
Źródła przewagi nad konkurencją:
a) Strategia…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)