Branding - Marka producenta

Nasza ocena:

5
Pobrań: 287
Wyświetleń: 2086
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Branding - Marka producenta - strona 1 Branding - Marka producenta - strona 2 Branding - Marka producenta - strona 3

Fragment notatki:

Stosowanie marki w celu wyróżnienia swojej oferty rynkowej i nadanie jej określonej wartości.  Najlepszy sposób pozyskiwania lojalności klientów, a jednocześnie utrwalenie przewagi  konkurencyjnej.  Dlatego też marki uważane są za najważniejsze inwestycje i potencjalne najwartościowszy majątek  firmy.  Cena wartość marki wizerunek  Jakość  Funkcje:   Funkcja identyfikacyjna – oznaczenia pochodzenia produktu (dostawcy)   Funkcja komunikacyjna – wyróżnienie produktu na tle tle innych (komunikacja z  rynkiem)   Funkcja gwarancyjna – zapewnienie nabywcom określonego poziomu korzyści z produktu  Elementy składowe:   Część werbalna – nazwa   Część niewerbalna – logo/symbol  Strategie marki:  A. Produkt bez marki lub z marką  B. Marka sprzedawcy lub producenta  C. Jedna marka lub wiele marek  D. Marka lokalna lub globalna  Ad. A  1. Strategia produktu bez marki   Niższe koszty produkcji – większa elastyczność w zakresie kontroli   Niższe koszty marketingu – odpowiednie dla produktów masowych   Niższe koszty prawne  2. Strategia produktu z marką   Lepsza identyfikacja   Lepsza świadomość (wiemy czego oczekiwać)   Większa szansa na różnicowanie produktu   Większa szansa powtórnej sprzedaży   Możliwość uzyskania wyższej ceny   Możliwość zmniejszenia cenowej elastyczności popytu  3. Strategia marki (nazwy)  a) Rodzinnej nazwy produktu – nazwa firmy (phillips)  b) Indywidualnej: produkt pod marką ≠nazwa firmy  c) Łączonej: współistnienie nazwy firmy i nazwy produktu (Opel Astra)  Ad.B  1. Strategia produktu z marką producenta   Lepsza kontrola produktu i jego cech   Lepsza cena dzięki mniejszej elastyczności cenowej   Odwołanie się do lojalności wobec marki   Lepsza pozycja marki   Stosowana gdy producent ma duże znaczenie na rynku  2. Strategia produktu z marką sprzedawcy   Łatwość uzyskania akceptacji dealera   Możliwość uzyskania większego udziału w rynku   Brak kosztów i problemów związanych z promocją   Dobra dla małych producentów o nieznanej tożsamości i marce  Ad. C  1. Strategia jednej marki   Lepsze odziaływanie marketingowe   Umożliwienie bardziej zorganizowanego marketingu   Marka uzyskuje pełną uwagę   Mniejsze koszty reklamy   Eliminacja nieporozumień dotyczących marki między dealerami i konsumentami   Dobra dla produktów o dobrej reputacji i jakości  2. Strategia wielu marek   Wykorzystanie segmentacji rynku   Stworzenie ducha konkurencyjności   Uniknięcie złych skojarzeń z daną marką   Uzyskanie większej ilości miejsca na półkach   Odwoływanie się do lojalności nabywców, którzy nie są lojalni wobec jakieś marki   Możliwość sprzedaży w dolnym i górnym segmencie bez naruszania reputacji marki 

(…)

…”
Marka przynależności – podkreśla związek z subkulturą, jej wyznacznikiem nie jest
zamożność, lecz sposób bycia
Marka legendarna – garbus, jeansy Levi’s
Pochodzenie nazw
Od nazwiska właściciela firmy
Wymyślone w celu wywołania pewnych skojarzeń, np. wedel,, jaguar
Nazwa marketingowa może odwoływać się do:
Rozumu (apel regionalny): Tytan, Minutka, Solid
Zmysłów (apel doznaniowy): Puszek
Emocji (apel…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz