To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Stosowanie marki w celu wyróżnienia swojej oferty rynkowej i nadanie jej określonej wartości. Najlepszy sposób pozyskiwania lojalności klientów, a jednocześnie utrwalenie przewagi konkurencyjnej. Dlatego też marki uważane są za najważniejsze inwestycje i potencjalne najwartościowszy majątek firmy. Cena wartość marki wizerunek Jakość Funkcje: Funkcja identyfikacyjna – oznaczenia pochodzenia produktu (dostawcy) Funkcja komunikacyjna – wyróżnienie produktu na tle tle innych (komunikacja z rynkiem) Funkcja gwarancyjna – zapewnienie nabywcom określonego poziomu korzyści z produktu Elementy składowe: Część werbalna – nazwa Część niewerbalna – logo/symbol Strategie marki: A. Produkt bez marki lub z marką B. Marka sprzedawcy lub producenta C. Jedna marka lub wiele marek D. Marka lokalna lub globalna Ad. A 1. Strategia produktu bez marki Niższe koszty produkcji – większa elastyczność w zakresie kontroli Niższe koszty marketingu – odpowiednie dla produktów masowych Niższe koszty prawne 2. Strategia produktu z marką Lepsza identyfikacja Lepsza świadomość (wiemy czego oczekiwać) Większa szansa na różnicowanie produktu Większa szansa powtórnej sprzedaży Możliwość uzyskania wyższej ceny Możliwość zmniejszenia cenowej elastyczności popytu 3. Strategia marki (nazwy) a) Rodzinnej nazwy produktu – nazwa firmy (phillips) b) Indywidualnej: produkt pod marką ≠nazwa firmy c) Łączonej: współistnienie nazwy firmy i nazwy produktu (Opel Astra) Ad.B 1. Strategia produktu z marką producenta Lepsza kontrola produktu i jego cech Lepsza cena dzięki mniejszej elastyczności cenowej Odwołanie się do lojalności wobec marki Lepsza pozycja marki Stosowana gdy producent ma duże znaczenie na rynku 2. Strategia produktu z marką sprzedawcy Łatwość uzyskania akceptacji dealera Możliwość uzyskania większego udziału w rynku Brak kosztów i problemów związanych z promocją Dobra dla małych producentów o nieznanej tożsamości i marce Ad. C 1. Strategia jednej marki Lepsze odziaływanie marketingowe Umożliwienie bardziej zorganizowanego marketingu Marka uzyskuje pełną uwagę Mniejsze koszty reklamy Eliminacja nieporozumień dotyczących marki między dealerami i konsumentami Dobra dla produktów o dobrej reputacji i jakości 2. Strategia wielu marek Wykorzystanie segmentacji rynku Stworzenie ducha konkurencyjności Uniknięcie złych skojarzeń z daną marką Uzyskanie większej ilości miejsca na półkach Odwoływanie się do lojalności nabywców, którzy nie są lojalni wobec jakieś marki Możliwość sprzedaży w dolnym i górnym segmencie bez naruszania reputacji marki
(…)
…”
Marka przynależności – podkreśla związek z subkulturą, jej wyznacznikiem nie jest
zamożność, lecz sposób bycia
Marka legendarna – garbus, jeansy Levi’s
Pochodzenie nazw
Od nazwiska właściciela firmy
Wymyślone w celu wywołania pewnych skojarzeń, np. wedel,, jaguar
Nazwa marketingowa może odwoływać się do:
Rozumu (apel regionalny): Tytan, Minutka, Solid
Zmysłów (apel doznaniowy): Puszek
Emocji (apel…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)