REKLAMA MIĘDZYNARODOWA

Nasza ocena:

5
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1981
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
REKLAMA MIĘDZYNARODOWA - strona 1 REKLAMA MIĘDZYNARODOWA - strona 2 REKLAMA MIĘDZYNARODOWA - strona 3

Fragment notatki:


REKLAMA MIĘDZYNARODOWA  Strategia reklamy   Konsumenci kupują dlatego, że uznają reklamę za przekonywującą, a nie za zabawną   Przekaz reklamy ma zapewnić zapamiętanie produktu i jego marki, a nie reklamy   Dobra reklama może pomóc gorszemu produktowi przez krótki czas   Zła reklama może zaszkodzić nawet najlepszemu produktowi  Rodzaje reklamy   Informująca   Zachęcająca   Przypominająca  Macierz FCB  MYŚLENIE ODCZUWANIE  ZAANGAŻOWANIE  KUPUJACEGO  DUŻE REKLAMA  INFORMACYJNA  Np. samochód,  wyposażenie mieszkania  REKLAMA  EMOCJONALNA  Np. perfumy, biżuteria,  modna odzież  MAŁE REKLAMY  TWORZĄCE NAWYKI  Np. żywność, dobra  częstego zakupu  REKLAMA DAJACA  SATYSFAKCJĘ  Np. papierosy, alkohole,  słodycze  STANDARYZACJA CZY RÓŻNICOWANIE REKLAMY  1. Argumenty za standaryzacją:   Oszczędność kosztów   Brak gwarancji tego, że nowa reklama będzie skuteczniejsza niż dotychczasowa   Ułatwienie przy tworzeniu jednolitego, globalnego wizerunku firmy   Możliwość odwoływania się do uniwersalnych zachowań rynkowych (globalizacja)  2. Argumenty za zróżnicowaniem   Uniknięcie nieporozumień językowych i różnic kulturowych   Dowartościowanie lokalnego klienta  34  STRATEGIE MARKI I REKLAMY MIĘDZYNARODOWEJ  Reklama  STANDARYZOWANA NIESTANDARYZOWANA  NAZWA  MARKI  TA SAMA  NAZWA MARKI  Marka i reklama  globalna (Marlboro,  Gillete)  Marka globalna, reklama  lokalna (Volvo, Ikea)  RÓŻNE NAZWY  MARKI  Marka lokalna, reklama  zharmonizowana  (paluszki rybne firmy  Unilever)  Marka i reklama lokalna  (sieci telefonii komórkowej)  Reklama „Pull” –  skierowana do finalnych odbiorców  Reklama „Push” –  skierowana do dystrybutora  Reklama międzynarodowa    Styl komunikacji:  bezpośredni (agresywna prezentacja) i pośrednia    Wykorzystanie muzyki w spotach, rytm reklamy    Stereotypy ról męskich i żeńskich    Relacja między reklamy a odbiorcami  Reklamy kultury niskiego kontekstu   Amerykanie zakładają, że potencjalny nabywca niczego nie wie (Amerykanie, Niemcy)   Opierają się na rzekomych badaniach naukowych i testach  Reklamy kultury wysokiego kontekstu   Francuzi zakładają, że klient wie wszystko  Język reklamy   Niemcy oczekują, aby reklamy były racjonalne (oparte na faktach)   Francuzi unikają logiki i racjonalności – reklamy moją charakter symboliczny i emocjonalny   Brytyjczycy – dużą uwagę w reklamie przywiązuje się do humoru i śmiechu  Wpływ czynników kulturowych i religijnych na reklamę    kraje skandynawskie i Francja   Motyw napaści, seksu, piękna ludzkiego ciała jest bardzo popularny   We Francji – zakaz posługiwania się dziećmi w reklamowaniu produktów    kraje islamu   nie toleruje się seksu i nagości  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz