Teoria wychowania - strona 5

note /search

Semantyka przekazów językowych

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 679

SEMANTYKA PRZEKAZÓW JĘZYKOWYCH Doświadczenia osobnicze kodowane i porządkowane w jakiejś formie w ośrodkowym układzie nerwowym tworzą poznawczy model świata (wiedzę), który jest ważnym mechanizmem regulującym stosunki jednostki z jej otoczeniem Komunikaty językowe odbierane w sposób pełny mają is...

Skuteczność wychowania, proces wychowania

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1799

Skuteczność wychowania rozpatrywana z perspektywy procesu wychowania - skuteczność jakiejkolwiek społecznej działalności (również wychowania) polega na realizacji celu założonego w działalności ludzi, którzy ją uprawiają - działalność wychowawcza uruchamia się przez interakcję między wychowawcą,...

Teoria wychowania - socjalizacja

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1183

1. SOCJALIZACJA a) szerokie rozumienie: kształtowanie osobowości społecznej nabywanie społecznej dojrzałości spontaniczne włączanie się jednostki w życie społeczne b) węższe rozumienie: wpływ życia społecznego proces oddziaływania społecznego na jednostkę skutki tych wpływów w postaci zmian ...

Stosunek wychowawczy, rodzaje wpływów wychowawczych

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 938
Wyświetleń: 3619

S tosunek wychowawczy i rodzaje wpływów wychowawczych Większość prezentowanych w literaturze klasyfikacji stosunków społecznych daje się ułożyć według dwu przecinających się rzędnych prezentujących dwie dymensje (dwa wymiary): dominacj...

Wychowanie do demokracji i obywatelskości

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 161
Wyświetleń: 952

WYCHOWANIE DO DEMOKRACJI I OBYWATELSKOŚCI Istota i założenia demokracji: za najistotniejszą cechę uważa się możliwość zbiorowego decydowania przez obywateli o zmianie nieskutecznej polityki i polityków istotą właściwością jest także wolność demokratyczna (wolność stowarzyszania się i pokojowego ...

Wychowanie i jego cele wg koncepcji humanistycznej

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 588
Wyświetleń: 1904

WYCHOWANIE I JEGO CELE W KONCEPCJI HUMANISTYCZNEJ Wychowanie postępowaniem niedyrektywnym: wychowanie ma stwarzać przede wszystkim odpowiednie warunki, sprzyjające samorealizacji wychowanków, tzn. ma im pomagać w ich rozwoju i dojrzewaniu człowiek z natury jest dobry wspomaganie wychowanków w ...

Wychowanie w koncepcji Janusza Korczaka

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 763
Wyświetleń: 1701

KONCEPCJA PEDAGOGICZNA JANUSZA KORCZAKA (1878 - 1942): Konieczność przestrzegania niezbywalnych praw dziecka: prawo do szacunku prawo do tego, aby było tym, kim jest prawo do radosnego dzieciństwa prawo do współdecydowania o własnym l...

Wychowanie w koncepcji Kamińskiego

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 1442
Wyświetleń: 3192

KONCEPCJA PEDAGOGICZNA ALEKSANDRA KAMIŃSKIEGO (1903 - 1978): Wykorzystywanie doświadczeń harcerstwa Skuteczność procesu dydaktyczno-wychowawczego zależy w głównej mierze od osobowości nauczyciela Pogoda ducha, okazywanie uczniom zaufania prawo do radosnego dzieciństwa cztery sposoby organizo...

Wychowanie w koncepcji psychospołecznej

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 1967
Wyświetleń: 3843

WYCHOWANIE WG KONCEPCJI PSYCHOSPOŁECZNEJ: Założenia koncepcji psychospołecznej: przekonanie, że na kształtowanie osobowości szczególny wpływ mają nie tyle czynniki biologiczne, ile uwarunkowania społecznej lęk jest wytworem interakcji...

Wychowanie w obliczu globalizacji

  • Uniwersytet Wrocławski
  • Teoria wychowania
Pobrań: 434
Wyświetleń: 2793

WYCHOWANIE W OBLICZU GLOBALIZACJI: W POSZUKIWANIU HOMO GLOBATUS * Nadużywanie pojęcia globalizacji. „Pojęcie to stało się modne w drugiej połowie lat 90., a za jego pomocą starano się tłumaczyć niemal wszystkie istotne zjawiska i procesy zachodzące w różnych rejonach świata”. - pojęcie to dotyczy...