Psychologia rozwoju człowieka - strona 9

note /search

Koncepcje rozwoju-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 917
Wyświetleń: 2597

Koncepcje rozwoju ( jedno, dwu i wieloczynnikowe)- szczególnie Piageta. Czynniki rozwoju psychicznego Zmienił się charakter dyskusji teoretycznych dotyczących czynników rozwojowych, wyróżnić możemy dwa kierunki zmian: 1.od koncepcji jednoczynnikowych poprzez dwuczynnikowe po wieloczynnikowe. 2.o...

Mechanizmy zmian rozwojowych-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 742
Wyświetleń: 1617

Mechanizmy zmian rozwojowych. Mechanizmy zmian rozwojowych Mechanizmy rozwoju, to procesy a) wywodzące się z biologicznych własności i funkcji organizmu człowieka. b) bezpośrednio, lub pośrednio związane z cechami środowiska i świata otaczającego (fizykalnymi i społeczno-kulturowymi). Mechanizmy r...

Pamięć-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 84
Wyświetleń: 721

Pamięć- co się w niej zmienia w ciągu życia Modele pamięci Pamięć odgrywa bardzo dużą rolę w procesie przetwarzania informacji. W literaturze opisywane są dwa modele ujęcia procesów pamięci: Model magazynowy - wyodrębnia się w nim trzy rodzaje pamięci Sensoryczna (ultrakrótkotrwała) - proces zap...

Psychologia rozwojowa-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 2324
Wyświetleń: 6601

Psychologia rozwojowa- rodzaje podziałów. Działy psychologii rozwoju człowieka( kryterium wieku) 1.psychologia prenatalna- badanie zmian rozwojowych w okresie płodowym. 2.psychologia rozwoju niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa 3.psycholog...

Psychospołeczny wymiar starzenia się i starości-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 329
Wyświetleń: 2933

Psychospołeczny wymiar starzenia się i starości. Główną kategorią opisu sytuacji społecznej człowieka w okresie późnej dorosłości jest pojęcie „strata" albo koszty starzenia się. Zdarzenia o charakterze straty wzbudzają silne negatywne emocje, a jeśli dotyczą war­tości związanych z codziennym ...

Rozwój emocjonalny-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 119
Wyświetleń: 903

Rozwój emocjonalny- adolescencja Adolescencja. Hormony i emocje Okazywanie agresji i depresji wzrasta w okresie dojrzewania. W okresie tym następuje silny wzrost wydzielania hormonów płciowych. Powstaje pytani o zw. działania hormonów z zachowaniem. Zdaniem Paikoffai Brooks-Gunnamożliwe są 2 wyjaś...

Rozwój moralny-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1183

Rozwój moralny- trzy sposoby pojmowania rozwoju moralnego. Sposoby pojmowania rozwoju moralnego W rozważaniach nad rozwojem możemy wyróżnić trzy szkoły myślenia, które odwołują się do trzech podstawowych metafor rozwoju (Langer): -metafory...

Rozwój myślenia operacyjnego-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1428

Rozwój myślenia operacyjnego- stadia według Piageta. Przekształcanie się sposobów myślenia Rozwój poznawczy w ujęciu Piageta Piaget zakłada w swej teorii, że istotą rozwoju poznawczego jest rekonstrukcja i wcześniejszych sposobów myślenia i kształtowania się nowych struktur poznawczych. W procesi...

Rozwój osobowości-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 56
Wyświetleń: 644

Rozwój osobowości- teoria poznawcza self. Poznawcza teoria self Wprowadzenie kategorii self do rozważań psychologicznych ma sens zwłaszcza wtedy, gdy staramy się wniknąć w to, jak jednostka spostrzega i rozumie samą sie­bie oraz jak z własnego punktu widzenia konstruuje obraz świata i swoich relac...

Rozwój poznawczy-opracowanie

  • Uniwersytet Warszawski
  • Psychologia rozwoju człowieka
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1001

Rozwój poznawczy-inteligencja płynna, skrystalizowana, mechaniczna, pragmatyczna. -Inteligencja skrystalizowana - jest nabywana, zależna od edukacji i doświadczenia jednostki. Przejawia się w rozwiązywaniu zadań wymagających rozumienia słów, formułowania sądów i rozstrzygania problemów przy wykorzy...