Koncepcje zarządzania

Benchmarking - Przewaga konkurencyjna

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1533

Benchmarking Z języka angielskiego „bench - mark” tzn. reper, czyli wyznaczony na widocznym z daleka miejscu (np. na wzgórzu punkt orientacyjny wykorzystywany w pomiarach niwelac...

Kaizen

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1351

Kaizen Oznacza ciągłe doskonalenie. Ponadto oznacza ciągłe udoskonalanie w życiu osobistym, domowym, na płaszczyźnie społecznej i w pracy. W przedsiębiorstwie kaizen to ciągłe doskonalenie się wszystkich - menedżerów i pracowników. Kaizen jest: -...

Lean management - kaikaku

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1617

Lean management Nazwa koncepcji pochodzi z języka angielskiego i oznacza: smukłość i przystosowanie. Traktowane jest jako wyszczuplone (odchudzone) zarządzanie. Opiera się na koncentracji wysiłków przedsiębiorstwa na oczekiwaniach i potrz...

Outsourcing - Offshoring

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 2275

Outsourcing 6. Definicja outsourcingu Kierunek restrukturyzacji obejmujący zestaw długofalowych działań restrukturyzacyjnych polegających na wydzieleniu z przedsiębiorstwa czynności bądź funkcji, które mogą być przekazane partnerom zewnętrznym. 7. Różnice pomiędzy outsourcingiem strategicznym a w...

Six Sigma

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1197

Six Sigma 1. Six Sigma Zestaw reguł postępowania, skoncentrowany na jakości procesów i ograniczeniu ich zmienności (liczby błędów), co wpływa na poprawę rentowności przedsiębiorstwa 2. Pojęcia związane z Six Sigma - COPQ (Cost of Poor Quality) -...

TBM

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1736

TBM 1. Czas jako istotny czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw - skrócenie procesów - dotrzymywanie umówionych terminów - uformowanie na nowo istniejących procesów - rozwijanie nowych produktów i procesów 2. Reguły dotyczące konkurowania czasem wg

TQM

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1631

Jakość Ogół cech produktu lub usługi decydujących o ich zdolności do zaspokojenia aktualnych bądź potencjalnych potrzeb klientów. Do wymiarów jakości zalicza się - wyniki - cechy - uzupełniają one produkt, stanowią dodatkową funkcję - niezawodność - bezusterkowe działania - zgodność - trwałość -...

Zarządzanie wiedzą i organizacja ucząca się

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 840

Zarządzanie wiedzą i organizacja ucząca się 1. Zarządzanie wiedzą - proces umożliwiający generowanie bogactwa z wiedzy i kapitału intelektualnego - proces identyfikacji, zdobywania i wykorzystywania wiedzy, mający na celu poprawę konku...

Zarządzanie zmianą i reenginering

  • Uniwersytet Gdański
  • prof. dr hab. Stanisław Białas
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 665

Zarządzanie zmianą i reenginering 3. Trendy zmian W przeszłości W przyszłości Przedsiębiorstwo postrzegane jako zbór funkcji i specjalności zawodowych konkurujących między sobą przy wytwarzaniu produktu Przedsiębiorstwo postrzegane ...

Benchmarking-istota problemu

  • Politechnika Gdańska
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1526

Benchmarking 1. Pojęcie benchmarkingu Wśród technik zarządzania, benchmarking zyskuje ostatnio coraz bardziej na znaczeniu. Jego powodzenie opiera się na wielości obszarów zastosowania. Benchmarkingiem można posługiwać się jak narzędziem do w...