Ekonomika mediów - strona 4

note /search

Ekonomiczna analiza funkcjonowania przemysłu filmowego i telewizji - w...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1050

Ekonomiczna analiza funkcjonowania przemysłu filmowego i telewizji Historia przemysłu filmowego Istota funkcjonowania przemysłu filmowego Produkcja i dystrybucja filmów Zarządzanie prawami Historia telewizji jako historia zmian technologicznych Telewizja analogowa jako dobro publiczne

Ekonomiczna analiza prawa autorskiego - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 147
Wyświetleń: 721

Ekonomiczna analiza prawa autorskiego Prawo autorskie jako podstawa istnienia przemysłów kreatywnych. Prawo medialne jako czynnik regulujący funkcjonowanie mediów. Ekonomiczne skutki kształtu prawa autorskiego i prawa medialnego. Ekonomiczne uzasadnienie prawa własności intelektualnej Uzasadnienie u...

Ekonomiczna analiza radia - historia radia - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 91
Wyświetleń: 777

Ekonomiczna analiza radia Historia radia Analiza formatów radiowych Ekonomia przydziału częstotoliwości Koncentracja rynku radiowego Sposoby doboru repertuaru Payola Historia radia: lata 20 i 30 XX w. Pierwsze komercyjne stacje radiowe pojawiły się w USA w 1922 r. (w Polsce w 1926 r.) Funkcjonująca...

Ekonomiczne cechy aktywności twórczej - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 329

Ekonomiczne cechy aktywności twórczej produkcja zazwyczaj polega na wytworzeniu oryginału (co jest kosztowne), z którego wytwarzane są kopie (co kosztuje niewiele) produkuje się doznania (experience goods) dobra charakteryzujące się tym, że zadowolenie z ich konsumpcji jest wysoce subiektywne, trudn...

Ekonomiczne cechy działalności medialnej - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 84
Wyświetleń: 469

Ekonomiczne cechy działalności medialnej konsumowanie dóbr medialnych nie prowadzi do ich zużycia (zużyć się może jedynie nośnik) zasoby informacyjne przyrastają w miarę jak są konsumowane w przypadku wielu mediów koszt obsłużenia kolejnych konsumentów jest równy zero (np. radio, telewizja, internet...

Ekonomiczne cechy produkcji filmowej - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 224
Wyświetleń: 483

Ekonomiczne cechy produkcji filmowej Produkcja filmu pociąga za sobą bardzo wysokie koszty, szczególne znaczenie mają koszty utopione (koszty, których nie można odzyskać aż do debiutu kinowego filmu) Branża filmowa może być określona jako branża, w której efektywna skala produkcji jest wysoka. Skutk...

Ekonomiczne cechy produkcji programów telewizyjnych, Prime time rule -...

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 56
Wyświetleń: 518

Ekonomiczne cechy produkcji programów telewizyjnych Niepewność wynikająca, podobnie jak w przypadku innych dóbr kultury, z cech dóbr kultury (experience goods), co skutkuje trudnościami z badaniem rynku Nikt nie wie czy program zdobędzie uznanie publiczności, jednak trzeba podjąć decyzję o tym czy g...

Ekonomiczne problemy związane z rynkiem radiowych - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 63
Wyświetleń: 350

Ekonomiczne problemy związane z rynkiem radiowych Jak podzielić ograniczone zasoby - spektrum dostępnych częstotliwości radiowych? Jak zapewnić różnorodność programową? Nie stawiano by wyżej wymienionych pytań gdyby liczba dostępnych częstotliwości radiowych była nieograniczona. Jest ona jednak unik...

Fidler - Mediamorfozy - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1344

Fidler: mediamorfozy - 9 epok w historii rozwoju mediów 1: wynalezienie i upowszechnienie pisma. Umożliwiło ono rejestrowanie wiedzy, kodeksów prawnych, form sztuki pisanej, a w pewnej perspektywie czasowej również dokonywanie zapisu nutowego. 2: wynalezienie przez Gutenberga druku. Z jednej strony ...

Finansowanie telewizji - wykład

  • Uniwersytet Łódzki
  • Ekonomika mediów
Pobrań: 77
Wyświetleń: 539

Finansowanie telewizji Ponieważ telewizja analogowa ma cechy dobra publicznego, pobieranie bezpośrednich opłat za oglądanie nie ma sensu W związku z tym telewizja finansowana jest przez reklamodawców (tak jak radio komercyjne, z tą różnicą, że koszt wyprodukowania reklamy jest wyższy)... ...oraz pop...