Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie - strona 4

note /search

Analiza SWOT firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1043

Analiza SWOT - silne i słabe strony firmy w odniesieniu do możliwości oraz zagrożeń płynących z otoczenia. S W silne słabe * personel * wyposażenie * lokalizacja * finanse O T szanse zagrożenia brak konkurencji konkurencja klient ubogi klient polityka fiskalna polityka gospodarcza...

Działanie zorganizowane - etapy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 448
Wyświetleń: 1995

Działanie zorganizowane Główne etapy (fazy) działania zorganizowanego I preparacja II realizacja III kontrola H.le Chatelier I preparacja działania 1. postawienie sobie jasnego i ściśle określonego celu działania 2. zbadanie warunków i środków działania które trzeba zastosować aby osiągnąć ce...

Formalizacja - formy i akty normatywne firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1414

Formalizacja - wyraża się w ilości i rygorystyczności w wydawaniu aktów normatywnych. Akty normatywne firmy : instrukcje zarządzenia pisma okólne polecenia służbowe Elementy organizacji podlegające formalizacji : 1. cel organizacji (policja, administracja, urzędy - bardzo sformalizowane) or...

Funkcjonalna struktura firmy

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 700

FUNKCJONALNA STRUKTURA Kierownik naczelny Kierownik Kierownik Kierownik Kierownik (mistrz) (mistrz) (mistrz) (mistrz) produkcji remontów kontroli wysyłki W Y K O N A W C Y Kierowanie eksperckie - kierowanie w określonej dobrze znanej dziedzinie Zalety: podział pracy kierowniczej zarządzani...

Kierunek behawioralny - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 728

Kierunek behawioralny - pokazujący jak układ personalny grupy wpływa na wyniki (human relations). niska wydajność pracy wynika z konfliktów podstawą tego kierunku jest to że każdy człowiek wchodzący do organizacji wnosi do niej swoje wła...

Kierunek klasyczny, fukcje kierownicze

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 917

Kierunek klasyczny : technologiczny (Taylor, Ford) - traktował człowieka jako element maszyny; Gilberthowie wprowadzili metodę cyklografii i homocyklografii, twórcy zasad ekonomii ruchów roboczych (intensyfikacja pracy fizycznej) administracyjny nurt (Fayol, Weber), którego istotę stanowi organiz...

Kwalifikacje menedżerskie - przykład

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 742

Kwalifikacje menedżerskie : techniczne (specjalistyczne) - ten rodzaj umiejętności jest niezbędny w przypadku, gdy kierownik wywiązując się z roli koordynatora zachowań podwładnych: ściśle wyznacza czas realizacji zadań dzieli zadania zespołu na czynności wpływa istotnie lub narzuca sposób wyko...

Metody dostosowywania struktury do zmian otoczenia

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 637

etody dostosowywania struktury do zmian otoczenia. Metody zmian : diagnostyczna - składa się z 3 podstawowych faz: faza wstępna - polega na wyborze przedmiotu badania kryteria wyboru 1 - technologiczne - przestarzałe urządzenia zmieniamy na nowe 2 - ekonomiczne - zbyt wysokie koszty - wariant o...

Metody kierowania ludźmi

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1001

Metody kierowania ludźmi : autokratyczna - uwypuklony czynnik władzy; kieruje na zasadzie „sługa, pan” (dyrektywny) demokratyczna - włączanie pracowników do procesu decyzyjnego (integratywny) - stosuje określone techniki zarządzania integratywnego idiokratyczna - rządy kliki, kierownik kieruje w...

3 podstawowe modele motywacji

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Podstawy organizacji i zarządzania
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1274

MOTYWOWANIE - przywództwo; Skuteczność motywowania zależy od: umiejętności przywódczych, negocjacji To metody, techniki które prowadzą lub nie do realizacji zamierzonych celów zespołowych lub indywidualnych. 3 podstawowe modele motywacji: I tradycyjny - klasyczny wiąże się z Taylor'em który twi...