Prof. nadzw Ewa Filpiak

note /search

Efektywne nauczanie - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 49
Wyświetleń: 812

Efektywne nauczanie, optymalizacja i planowanie pracy z uczniami, rodzaje planowania, doskonalenie nauczania poprzez badanie, koncepcja Schona, zdarzenia krytyczne, poznawanie w działaniu, refleksyjny nauczyciel; Zdarzenia krytyczne w nauczaniu Zdarzenie krytyczne – interpretacja doniosłości i ...

Systemy organizacyjne kształcenia - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 455
Wyświetleń: 1491

 systemy organizacyjne kształcenia: system klasowo – lekcyjny, mannheimski, progresywizm i nowe wychowanie, inne systemy; 1. System Manheimski: Anton Sickinger zorganizował szkołę. Różnice w rozwoju umysłowym, a nie wiek ucznia stały się...

Uczeń i nauczyciel - uczestnicy procesu nauczania - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 371
Wyświetleń: 1393

Uczeń i nauczyciel – uczestnicy procesu dydaktycznego:  Uczeń: „niezwyczajni uczniowie”, zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, nauczanie uwzględniające zróżnicowane zdolności, uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych, wspieranie i stymulacja rozwoju, trudności w proc...

Język i wzorce porozumiewania się w klasie szkolnej - wykład

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 371
Wyświetleń: 2653

 język i wzorce porozumiewania się w klasie szkolnej; Szkolne środowisko uczenia się: 1. Język 2. Przestrzeń 3. Wybór organizacji edukacyjnej- metody- techniki Język jest problemem dydaktycznym 2/3 komunikatów w szkole to mówienie, głowienie nauczyciela (Dewey) Akt komunikacji- R. Jacobson...

Treści kształcenia - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 294
Wyświetleń: 2247

 Treści kształcenia: program szkolny: pojęcia, filozoficzne i psychologiczne podstawy podejścia do programu szkolnego w ujęciu behawiorystycznym, humanistycznym, konstruktywistycznym; Cele Podręczniki Kryterium doboru doboru TREŚCI KSZTAŁCENIA Układ Liniowy Program(jawny, ukryty) Teor...

Cele motywacyjne w planowaniu i realizacji procesu dydaktycznego

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 63
Wyświetleń: 917

 cele motywacyjne w planowaniu i realizacji procesu dydaktycznego; Etapy formułowania celów zindywidualizowanych dla dzieci mających problem w nauce: 1. Określić cele szczegółowe dla poszczególnych dzieci w kategoriach operacyjnych 2. Ustalić ich kolejność 3. Procedury nauczania (sposoby i str...

Różne ujęcia celów edukacji szkolnej

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1645

 różne ujęcia celów edukacji szkolnej (tradycyjne, opisowe, taksonomiczne: cele ogólne, szczegółowe, operacyjne i nie operacyjne, taksonomie celów kształcenia); Wyróżnia się różne rodzaje celów: -cele jednostkowe: cele, które są zorientowane na dobro i szczęście jednostki. Kształtowanie takic...

Teoretyczne podstawy celów edukacji szkolnej - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 252
Wyświetleń: 840

 teoretyczne podstawy celów edukacji szkolnej (istota, kryteria podziału, rodzaje); Cele: są to komunikaty wyrażające zamiary nauczyciela jak powinni zmienić się uczniowie. Muszą opisywać nam zmianę, jaką chcemy u ucznia pozyskać. Cele pokazują jak przygotować nauczanie i skonstruować narzędzi...

Uczenie się- konstruowanie wiedzy -czynniki Piageta i Wygotskiego

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 539
Wyświetleń: 3066

 uczenie się/konstruowanie Brunera; wiedzy: czynniki Piageta, Wygotskiego, Notatki opracowane wyżej  pojęcia: konstruktywizm, aktywność własna a uczenie, autonomia w uczeniu się, samokształcenie, poczucie skuteczności, odpowiedzialność, uczenie się jako przedsięwzięcie na cale życie, z...

Uczenie się w ujęciu historycznym - omówienie

  • Teoretyczne podstawy kształcenia
Pobrań: 56
Wyświetleń: 875

Uczenie się i jego przebieg:  istota procesu historycznym; uczenia się, interpretacje uczenia się w ujęciu Typy uczenia TYP UCZENIA Introduction uczenie instruowanie ISTOTA, CHARAKTER pomaganie, współpraca, budowanie rusztowania...