Autyzm u Dzieci

Autyzm - zasady dobrej interwencji

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1582

Autyzm –  zasady dobrej interwencji Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Charakterystyka dobrej interwencji:  1.  Wczesne rozpoczynanie  (między 18 a 40 m.ż., a jeśli to możliwe – wcześniej).  Od razu,...

Autyzm u dzieci: terminologia, klasyfikacja, epidemiologia

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 245
Wyświetleń: 2541

Autyzm u dzieci: terminologia, klasyfikacja,  epidemiologia Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Leo Kanner (1943) Autos (gr.)  - sam - “zamknięcie we własnym świecie”, - izolowanie się od innych osób,  - brak dążenia do przebywania z innymi,  - niezdo...

Funkcjonowanie społeczne osób z autyzmem

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1953

Autyzm u dzieci:  Funkcjonowanie społeczne  osób z autyzmem   Ewa Pisula Wydział Psychologii UW Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Komunikacja Tworzenie  relacji  społecznych Ograniczone wzorce,  zachowania,   aktywności  i zainteresowań Autyzm Zróżnicow...

Autyzm: komunikowanie się

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1141

Autyzm: komunikowanie się  Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Leo Kanner (1943) Osoby z autyzmem nie mówią lub też mówią  w sposób, który nie służy międzyosobowej  komunikacji W autyzmie zaburzenia k...

Ograniczone wzroce aktywności, zachowań i zainteresowań

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 35
Wyświetleń: 994

Autyzm u dzieci: ograniczone  wzorce aktywności, zachowań  i zainteresowań Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Przejawy ograniczonych, uporczywych  wzorców zachowania, zainteresowań  i aktywności 1. P...

Autyzm - funkcjonowanie poznawcze

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1442

Autyzm u dzieci:  Funkcjonowanie poznawcze  Ewa Pisula Uniwersytet Warszawski Wydział Psychologii Inteligencja osób z autyzmem Leo Kanner (1943):  osoby z autyzmem mają  potencjalnie wybitną inteligencję, często „ukrytą”  z powodu trudności społe...

Charakterystyka zaburzeń rozwoju osób z autyzmem

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1050

Autyzm u dzieci – charakterystyka zaburzeń  rozwoju osób z autyzmem Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Zaburzenia w odbiorze i przetwarzaniu  bodźców sensorycznych  w zależności od kryteriów stwierdz...

Wczesne wykrywanie autyzmu - wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 77
Wyświetleń: 1358

Wczesne wykrywanie autyzmu Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski Ewa.Pisula@psych.uw.edu.pl Większość rodziców dzieci z autyzmem  zaczyna się martwić o ich rozwój w 2. r.ż.  Zazwyczaj zauważają niepokojące sygnały  m. 15 a 22 mies. życia dziecka  ale do specjalistów zwracają się,...

Diagnoza autyzmu - wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2044

   Diagnoza autyzmu  Ewa Pisula Uniwersytet Warszawski Wydział Psychologii Organizacja procesu diagnostycznego 1. Zespół przeprowadzający diagnozę 2. Organizacja procesu Badanie psychologiczne: - wywiad z rodzicami (+ ewent. nagrania) - cd. wywiadu z rodzicami + badanie dziecka - analiza wyników ...

Przyczyny autyzmu - wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • prof. dr hab. Ewa Pisula
  • Autyzm u Dzieci
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1659

Autyzm - przyczyny Ewa Pisula Wydział Psychologii  Uniwersytet Warszawski ewa.pisula@psych.uw.edu.pl Aktualny stan wiedzy na temat przyczyn  autyzmu: 1. Etiologia nieznana  2. Wieloczynnikowe, złożone uwarunkowania –  czynniki działają w sposób interakcyjny 3. Możliwe są różne drogi patogenezy, p...